رئیس سازمان میراث فرهنگی

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به کسب 6 میلیارد دلار درآمد در حوزه گردشگری در سال گذشته، گفت: تلاش می‌شود این میزان درآمد را به 20 تا 30 میلیارد در سال افزایش دهیم.

مسعود سلطانی فر که به منظور بازدید از ظرفیت های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آذربایجان غربی سفر کرده است، ظهر امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: باید از ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری بیش از پیش استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت های گردشگری در کشور به درستی استفاده نشده است، گفت: سال گذشته 6 میلیارد دلار درآمد از ناحیه گردشگری عاید ایران شد و این در حالی است که ظرفیت پذیرش گردشگر در ایران تا 30 میلیارد دلار در سال وجود دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به این مطلب گفت: باید برای توسعه و رونق صنعت گردشگری در کشور برنامه ریزی های اساسی انجام گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های متعدد گردشگری در مناطق مختلف کشور، گفت: در کشور چهار فصل ایران اسلامی، ده ها هزار اماکن فرهنگی، تاریخی و جاذبه های مذهبی و طبیعی وجود دارد که می توان با استفاده بهینه از آنها درآمدهای قابل استحصال از این حوزه را چندین برابر کرد.

سلطانی فر با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت، وجود مرقد با شکوه امام هشتم در مشهد مقدس را نیز عامل بسیار مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه عنوان کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر از شیعیان کشور عراق راهی مشهد مقدس شده اند و همزمان 500 هزار نفر از اهالی شرق عربستان، بحرین و کویت نیز به شهر مقدس مشهد سفر داشته اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه سال گذشته 6 میلیارد دلار از ناحیه گردشگری برای کشورمان کسب درآمد حاصل شده است، گفت: تلاش می شود این میزان درآمد را به 20 تا 30 میلیارد در سال افزایش دهیم.