رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: چهارمحال و بختیاری پتانسیل‌های فراوانی در حوزه‌ی گردشگری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه‌ی چهارمحال و بختیاری، مسعود سلطانی‌فر در بازدید از شهرستان سامان، اظهار کرد: سفرهای استانی در راستای قرار گرفتن مسوولان در جریان مشکلات مردم است. این در حالی است که برنامه‌ریزی و تکمیل پروژه‌ها از عمده‌ی اهداف این سفرهاست.

او با بیان این‌که این استان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی دارد، گفت: تأکید اصلی سفر به این استان، توسعه‌ی گردشگری است، برای توسعه‌ی گردشگری نیز باید طرح جامع گردشگری تهیه شود.

سلطانی‌فر ادامه داد: برنامه‌ی امسال کشور در حوزه‌ی گردشگری، جذب گردشگر خارجی است، به‌طوری که در سه‌ماه اول امسال، ورود گردشگر خارجی به کشور 200 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از هتل‌های یزد، اصفهان و شیراز توسط تورهای خارجی رزرو شده‌اند که این مسأله نشان از گسترش ورود گردشگران خارجی به کشور دارد.

سلطانی‌فر بیان کرد: در یک‌سال گذشته، هیچ گزارش سوئی از سوی گردشگران به این سازمان نرسیده، این در حالی است که بیشتر گردشگران خارجی به‌دلیل دیدن جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی و ملی وارد کشور می‌شوند.

به گفته‌ی او، صنعت گردشگری به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نیاز دارد و توسعه‌ی استان نیز براساس فعال کردن بخش گردشگری صورت می‌گیرد.

وی به تعطیلات عید فطر امسال اشاره کرد و گفت: در تعطیلات عید فطر امسال، اقامتگاه‌های رسمی کشور، 12میلیون اقامت را ثبت کردند که این موضوع، نشان از افزایش سفرها دارد.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به شهرستان سامان به‌عنوان یکی از شهرستان‌های توریستی استان، افزود: گردشگری استان باید از شهرستان سامان سامان‌دهی شود، چون پتانسیل بیشتری در این زمینه دارد و فقط به زیرساخت نیاز دارد، زیرساخت‌ها هم باید توسط گردشگران و با همکاری بخش خصوصی در این شهرستان و شهرستان‌های دیگر به تبع، ایجاد شوند.