معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران بیش از 350 اثر صنایع دستی شناخته‌شده در دنیا دارد که بیش از 40 اثر آن متعلق به چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه‌ی چهارمحال و بختیاری، اسدالله درویش امیری در آیین معارفه‌ی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ما باید در طراحی و دوخت لباس‎های امروزی، از لباس‌های محلی گذشته الگو بگیریم، چراکه در آن‌ها هم زیبایی و طراوت وجود دارد و هم عفت، حجاب و تاریخ فرهنگی ما حفظ می‌شود.

او صنایع دستی هر کشور را نماد هویت آن کشور دانست و گفت: صنایع دستی ارائه‌دهنده‌ی فرهنگ و هنر هر ایرانی است که حفظ و آموزش آن بر دوش همه است.

وی صنایع دستی را اشتغال‌زا، زودبازده و کم‌هزینه دانست و بیان کرد: صنایع دستی معرف فرهنگ و تاریخ ماست که نباید بگذاریم این صنعت عظیم از متن جامعه کنار رود.

امیری با تاکید بر ضرورت ترویج و حفظ صنایع دستی در کشور، افزود: برخی رشته‌های این صنعت در سطح کشور دوران آخر خود را می گذرانند که تولیدکنندگان آن از تعداد انگشتان دست نیز کمتر شده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صنعت گردشگری را صادراتی نامریی ارزیابی کرد و گفت: این صنعت که غیردودزا و زودبازده است، در بسیاری از کشورها رونق فراوان یافته است. آمار سال 2013 نشان می‎دهد که این صنعت بیش از هزار و 230 میلیارد دلار در کل دنیا ارزآوری داشته است.

او افزود: باید موانع گردشگری، بخصوص گردشگری خارجی در کشور از میان برداشته شود، چراکه گردشگری می‌تواند در توسعه‌ی اقتصادی کشور بسیار موثر باشد.

به گزارش ایسنا، در این آیین، از زحمات مهرداد رییسی، سرپرست پیشین این اداره تقدیر و بهمن عسگری به‌عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری منصوب شد.