گردشگری
یکی از اعضای گروه تعیین عرصه و حریم شهر تاریخی شوش در سال 87 گفت: مجموعه مدیریتی میراث فرهنگی در استان خوزستان و شوش به این نتیجه رسیده بودند که 800 تا 900 هکتار از 1200 هکتار در نظر گرفته برای حریم و عرصه شهر تاریخی شوش را می توان بدون مشکلات شهری نگه داشت.

شهرام زارع به خبرنگار مهر گفت: سازمان میراث فرهنگی یک وظیفه مشخص دارد که همان شناخت و حفاظت از محوطه های باستانی در مجموعه های فرهنگی و تاریخی است یک مرحله از آن وظیفه شناخت در سازمان، پژوهش است. درباره شهر تاریخی شوش نیز پژوهش های مختلفی انجام شد که نشان می داد اندازه و محدوده این سایت تاریخی حدود 1200 هکتار وسعت دارد.

این باستان شناس افزود: این کار توسط هیئتی از طرف پژوهشکده باستان شناسی در سال 87 به سرپرست محمدتقی عطایی انجام شد که پس از آن به تایید پژوهشگاه نیز رسید. از نظر علمی خللی در آنچه که پژوهشکده تایید کرده وارد نیست پس از مرحله پژوهش، مجموعه مدیریتی میراث فرهنگی در استان خوزستان و شوش به این نتیجه رسیدند که 800 تا 900 هکتار از 1200 هکتار را حتما می توان نگهداری کرد و این محدوده مشمول مشکلات شهری نخواهد شد.

زارع همچنین ادامه داد: این موضوع در استان تصویب شد، اما باید به سازمان میراث فرهنگی مرکزی نیز اعلام می شد تا پس از طی شدن مراحل اداری آن، دوباره به استان ابلاغ شود، اما این کار با انتقال بخش های مختلف سازمان در سال 89 مواجه و باعث شد روال کار متوقف بماند.