گردشگری

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای نخستین بار فاز نخست تور مجازی گردشگری این استان بر روی اینترنت راه اندازی شد.

مهدی حسن زاده روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه تور مجازی گردشگری کهگیلویه وبویراحمد در زمستان سال 92 تهیه شد، افزود: بخش عمده فاز نخست این تور مربوط به معرفی جاذبه های تاریخی وتفریحی مناطق گرمسیری استان است.

کهگیلویه وبویراحمد با داشتن دو هزار اثر تاریخی و280 گردشگاه برخی ایام سال چون نوروز امسال پذیرای شش میلیون مسافر است که ایجاد تور مجازی می تواند بر تعداد گردشگران پرشمار این خطه بیفزاید.

وی بیان کرد: هم اکنون فاز نخست تور مجازی گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بر روی سایت اینترنتی به نشانی www.kb-tour.ir در دسترس عموم قرار گرفته است.

حسن زاده اظهار کرد: این تور مجازی با استفاده از نرم افزارهای روز دنیا ساخته شده و علاوه بر رایانه شخصی و لپ تاپ به سهولت بر روی تلفن همراه و تبلت نیز قابل استفاده است.

وی از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست نظرها و پیشنهادهای سازنده خود برای هر چه مطلوبتر شدن این تور مجازی گردشگری را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارایه دهند.

کهگیلویه وبویراحمد با 16هزار کیلومتر مربع وسعت حایل استانهای فارس ،اصفهان، بوشهر، خوزستان و چهارمحال و بختیاری علرغم داشتن یک درصد از مساحت کشور،به لحاظ وجود 10درصدمنابع آب و مواهب طبیعی دیدنی و 900هزار هکتار جنگل جزو استانهای گردشگرپذیر حوزه زاگرس محسوب می شود.