گردشگری حلال

گردشگری حلال در سال 2020 صاحب گردشگر مالی 200 میلیارد دلاری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، براساس آخرین گزارش «شورای جهانی سفر و گردشگری»، گردشگری حلال در سال 2020 با گردشگر مالی 200 میلیارد دلاری به یکی از پنج گونه اصلی صنعت گردشگری تبدیل خواهد شد.

به گزارش برناما، در این گزارش با اشاره به درآمد 140 میلیارد دلاری کشورهای جهان از محل گردشگری درمانی در سال 2013 و ادامه روند رشد متوسط 13 درصدی طی سال‌های آینده پیش‌بینی شده در سال‌های آتی استانبول در ترکیه، دبی در امارات و دوحه در قطر به سه مقصد اصلی گردشگری درمانی جهانی تبدیل شده و حدود 40 درصد از کل درآمد حاصل را به خود اختصاص دهند.

همچنین براساس آمارهای ارائه شده از سوی یک سازمان فعال در حوزه صنعت گردشگری، تعداد گردشگران حلال جهان در فاصله سال‌های 2004 تا 2013 سه برابر شده و به رقم 7 میلیون نفر رسیده است.

گردشگری حلال جدیدترین زیرشاخه گردشگری اسلامی در جهان است که با سرعت زیادی در حال گسترش در تمامی نقاط جهان به ویژه کشورهای اسلامی است. از آنجایی که مسلمانان بخش مهمی از گردشگران جهان را تشکیل می‌دهند، کشورهای غیرمسلمان هم در راستای ارائه خدمات به این گردشگران فعالیت‌های جدیدی را تحت عنوان گردشگری حلال آغاز کرده‌اند.