تفاهمنامه
تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و صندوق مهر امام رضا(ع) در قالب 8 ماده و 10 تبصره رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، است تفاهم نامه همکاری سازمان میراث فرهنگی و این صندوق با موضوع حمایت از تولید انبوه و توسعه اشتغال توسط اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط معرفی شده از سوی سازمان میراث فرهنگی به منظور راه اندازی کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور در مناطق روستایی و محیط‌های خانگی مثل کارگاه های صنایع دستی، در چارچوب پشتیبان، خوشه‌ها، شبکه‌ها و زنجیره‌های تولید، بسته‌بندی و توزیع با رویکرد صادرات‌گرا در عرصه صنایع دستی ایران تنظیم و امضاء شد.

براساس این تفاهم‌نامه سازمان میراث فرهنگی نسبت به معرفی طرح‌هایی که از نظر فنی و اقتصادی توجیه‌پذیر بوده و مطالعات بازارشناسی و بازارپذیری آنها در سازمان بررسی و تایید شده و همچنین استعدادیابی، ساماندهی، توانمندسازی و آموزش پشتیبان‌ها و افراد تحت پوشش آنها و تعاونی‌ها و شبکه زیر مجموعه آنها و افراد مرتبط با خوشه‌ها، شبکه‌ها و زنجیره‌های تولید و توزیع در قالب حلقه‌های مفقوده با الویت طرح‌هایی که قابلیت استقرار در مناطق روستایی و محیط‌های خانگی را داشته باشند و احراز انگیزه و توانایی آنان و معرفی به صندوق  متعهد شده است.

 تخصیص اعتبار برای راه اندازی کسب و کارهای معرفی شده از سوی سازمان که دارای توجیه فنی و اقتصادی در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق هستند از جمله تعهدات صندوق مهر امام رضا(ع) در این تفاهم‌نامه است.

تفاهم‌نامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق مهر امام رضا(ع)، یک سال شمسی اعتبار دارد و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.