jahanianمعاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: تعداد نفر شب اقامت هاي نوروزي در چهاردهمين روز فروردين ماه، با 51 درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته همراه شده است.

به گزارش توریست ها به نقل از میراث آریا، «منوچهر جهانيان» رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور با بيان اين خبر افزود: بنا بر آمار استخراج شده از سوي کميته آمار ستاد مرکزي سفر، ميزان اقامت مسافران نوروزي به 2 ميليون و 561 هزار و 185 نفر شب اقامت رسيده است.

وي با اشاره به ميزان بازديد صورت گرفته از جاذبه هاي گردشگري و برنامه هاي فرهنگي نوروزي خاطر نشان کرد: همچنين در اين روز 821 هزار و 136 نفر از کاخ موزه ها و مراکز گردشگري و تاريخي کشور و 428 هزار و 195 نفر از نمايشگاه ها، برنامه هاي فرهنگي، معنوي و مذهبي تدارک ديده شده در اين ايام بازديد داشته اند.

رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور همچنين با اشاره به ميزان بازديدهاي نظارتي از تاسيسات گردشگري اظهار داشت: در تاريخ مذکور 2 هزار و 846 مورد نظارت، 38 تشويق، 78 تذکر، 95 اخطار و 3 تعليق و تعطيلي در سراسر کشور ثبت شده است.

گفتني است بنابر آمار حاصل بيشتر ميزان اقامت تا پايان روز چهاردهم فروردين ماه جاري در استان هاي مازندران، خراسان رضوي، گيلان، اصفهان و هرمزگان انجام گرفته است.