iran

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: حضور گردشگران خارجی طی ماه‌های اخیر در ایران سه برابر شده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد سعید شیرکوند در حاشیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان‌های منطقه چهار کشور که در منطقه دشتک سی سخت برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: همه مناطق ایران ظرفیت‌های زیادی برای توسعه بخش گردشگری دارند و این مسأله می تواند محوری برای ایجاد فعالیت‌های گردشگری باشد.

وی اظهارکرد: صنعت گردشگری هنوز دغدغه استانها نشده است و استانداران، فرمانداران و شهرداران این مسأله را طی چند دهه گذشته در دستور کار خود قرار ندادند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های گردشگری می‌تواند فتح بابی باشد برای توجه همه به موضوع گردشگری که یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال در جامعه است.

شیرکوند تصریح کرد: در کشور ما تلاشی جدی برای استفاده از گردشگری در توسعه اقتصادی صورت نگرفته اما با توجه به اینکه محدودیت‌هایی در درآمدهای نفتی اتفاق افتاده، صنعت گردشگری می تواند نقش مهمی در اقتصاد داشته باشد.

وی ادامه داد: از طرفی دنیا، ایران را با چهره جدیدی می بیند چرا که در دنیا از صلح، گفتگو و همگرایی صحبت می کنیم و براین اساس طی ماههای اخیر شدت حضور گردشگران خارجی در ایران آنقدر زیاد بوده که پیش بینی آن را نمی کردیم.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: این حجم از گردشگر وارد کشور شده و افرادی نیز قصد آمدن به ایران را دارند و لازم است شرایطی ایجاد شود تا با روحیه شاد برگردند.

شیرکوند عنوان کرد: هر گردشگری که با رضایت از کشور برود، چهار گردشگر دیگر را وارد کشور می کند اما یک گردشگر ناراضی 17 نفر را از ورود به کشور منع خواهد کرد. بر این اساس اگر گردشگری را در دستور کار قرار دهیم موجب تقویت اقتصاد کشور خواهد شد.

وی اظهارکرد: گردشگری باید به دغدغه مردم تبدیل شود و نباید فکر کرد گردشگری کالای لوکس است و عده ای که پول دارند می توانند سفر کنند در حالی که اگر گردشگری در سبد هزینه خانوار بیاید فعالیتهای دیگری را نیز به دنبال خود ایجاد می کند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: سرمایه گذاران خارجی زیادی طی چند ماه اخیر با ما مذاکره کرده‌اند. این افراد ارزیابی‌ها و بررسی‌ها را انجام می‌دهند و اگر شرایط با ثبات کنونی پایدار بود و چشم انداز آینده روشن باشد، طبیعی است که سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می کنند.