port

مسافران دریایی در ایام نوروز بنادر، مسیرها و زمان مجاز جهت انجام سفرهای دریایی انتخاب کنند و حتما از 9 بندر مسافری مجاز شامل شهید حقانی در بندرعباس، شهید ذاکری، پهل و لافت در جزیره قشم، بندرگاه هرمز، لنگه، کیش، چارک و آفتاب در منطقه غرب هرمزگان تردد کنند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا ؛  سید علی استیری – معاون سازمان بنادر و دریانوردی – با بیان اینکه هرمزگان بزرگترین ناوگان مسافری دریایی کشور را در اختیار دارد، اظهار کرد: 95 درصد کل سفرهای دریایی کشور از طریق بنادر مسافری این استان انجام می شود و 80 درصد از مجموع سفرهای طول سال نیز در ایام تعطیلات نوروزی صورت می گیرد.

وی ظرفیت ناوگان مسافری دریایی هرمزگان را 7500 نفر صندلی اعلام کرد و با توصیه به مهمانان نوروزی جهت انتخاب بنادر مجاز، مسیرهای مجاز و زمان مجاز جهت انجام سفرهای دریایی افزود: مهمانان نوروزی حتما از 9 بندر مسافری مجاز شامل شهید حقانی در بندرعباس، شهید ذاکری، پهل و لافت در جزیره قشم، بندرگاه هرمز، لنگه، کیش، چارک و آفتاب در منطقه غرب هرمزگان تردد کنند.

استیری رعایت ایمنی سفر و حفظ محیط زیست دریایی را از مهم ترین اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای طرح نوروزی 93 عنوان کرد و گفت: برای بسیاری از مردم کشور ما که به سرزمین های جنوبی کشور سفر می کنند، دریا آنقدر جاذبه دارد که ممکن است این هیجانات باعث شود تا ایمنی در سفر مورد کم توجهی قرار گیرد. به همین دلیل خواسته ما این است که مردم پیش از سفر حتماً به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

به گفته معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور مردم به هیچ وجه در زمان اوج ترافیک و شلوغی جمعیت در بنادر مسافری ازدحام نکنند. همچنین در هنگام سوار شدن به شناورها حتما موارد توصیه شده از سوی خدمه شناورها را رعایت کنند.

وی به مسافران دریایی توصیه کرد حتما زمان حضور در شناورها جلیقه نجات تعبیه شده در کنار صندلی ها را به تن داشته باشند، اضافه کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت در هنگام اقامت کردن در سواحل و حضور روی دریا بدون آنکه محیطی زیست آلوده شود، از طبیعت لذت ببریم.

استیری از گردشگران دریایی و مهمانان نوروزی خواست با پرهیز از آلوده کردن محیط زیست دریایی، چهره زیبایی خلیج فارس فیروزه ای رنگ نگاه داریم.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در اجرای طرح نوروزی 93 ابراز امیدواری کرد که مسافران دریایی با شرایط فراهم شده می توانند با خیالی آسوده مسافرتی ایمن به جزایر زیبای خلیج فارس داشته باشند.