tourism

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نخستین اقدام مهم در این سازمان تهیه‌ و اعلام برنامه‌ی 100 روزه برای حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا ؛ مهدی حجت  در پاسخ به این‌که ضربتی‌ترین اقدامی‌ که در این سازمان انجام خواهد شد، چیست؟ بیان کرد: به جز برنامه‌های عمومی‌ای که به صورت بلند مدت باید اجرا شوند، مهم‌ترین کاری که در اولویت قراردارد و از همین امروز باید آن را دنبال کنیم، تهیه‌ی برنامه‌ی 100 روزه‌ای است که تمام دستگاه‌ها موظف به اعلام آن هستند.

وی یادآور شد: رییس‌جمهور در بخش‌نامه‌ای، از همه‌ی دستگاه‌ها از جمله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواسته‌اند که یک برنامه‌ی 100 روزه را که البته منتج به رفاه عمومی باشد، آماده کنند.

حجت خاطرنشان کرد: برای تهیه‌ی این برنامه ممکن است اقدامات مختلفی به‌منظور کاهش تخریب بناهای تاریخی یا خروج آثار از فهرست ثبت ملی، لحاظ شوند که این‌ها هر کدام در نوع خود یک اقدام فرهنگی خواهند بود.

او افزود: ما در این 100 روز به دنبال این هستیم که چگونه می‌توانیم مشکلاتی را که مردم در ارتباط با سازمان میراث فرهنگی پیدا کرده‌ بودند، تقلیل دهیم.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: کاهش مشکلات مردم در ارتباط با این سازمان، تلاش جدی برای استقرار معقول فیزیکی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز نگاه مجدد به وضعیت موزه‌هایی که به دلایلی تخلیه شده بودند و باید دوباره کار خود را شروع کنند، از جمله اقداماتی است که در این 100 روز پیگیری می‌شوند.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان اظهار کرد: در این راستا تهیه‌ی این برنامه را در اداره‌های مختلف سازمان در دستور کار قرار داده‌ایم و تا روز شنبه (9 شهریورماه) آن را جمع‌بندی خواهیم کرد.