tourism

جاذبه‌های گردشگری برجای مانده از شوروی سابق در کشورهای مولداوی، بلغارستان و رومانی در قالب یک بسته گردشگری، به صنعت توریسم هر سه کشور رونق بیشتری می‌دهند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، مدیران ارشد صنعت گردشگری کشورهای مولداوی، بلغارستان و رومانی که در دهه‌های گذشته در حاکمیت اتحاد جماهیر شوروی سابق بودند، در قالب یک بسته گردشگری مشترک گردشگران را به تماشای جاذبه‌های گردشگری برجای مانده از آن دوران و جنگ سرد می‌برند.

به گزارش ریانووستی، این بسته گردشگری که در قالب یک تور هشت روزه ارائه می‌شود، از شهر تاریخی «کیشینف»، پایتخت مولداوی که از زیباترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود آغاز می‌شود.

در ادامه پس از بازدید از بناهای تاریخی ارزشمند بلغارستان شامل آثار تاریخی برجای مانده از تمدن روم باستان و شهر تاریخی «صوفیه»، به همراه اقامت در حاشیه دریای سیاه با بازدید از شهر «بخارست» پایتخت رومانی و آثار تاریخی مشهور آن از جمله بنای «کاخ پارلمان» که از آن به عنوان یکی از بزرگترین ساختمان‌های جهان یاد می‌شود، پایان می‌یابد.

صنعت گردشگری از سال‌ها قبل و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق یکی از ارکان اقتصاد کشورهای مولداوی، بلغارستان و رومانی محسوب می‌شود و این کشورها به دلیل داشتن امکانات رفاهی ارزان و مناسب و آثار تاریخی ارزشمند همواره یکی از مقاصد گردشگری اروپا به‌شمار می‌روند. البته از سال‌ها قبل با الحاق این کشورها به اتحادیه‌ی اروپا، تعداد گردشگرانشان چند برابر شده است.

تاریخ دقیق آغاز تور بازدید از مولداوی، بلغارستان و رومانی هنوز اعلام نشده، اما تا کنون گردشگران زیادی از کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.