vietnamگردشگران هفت کشور از ماه آینده میلادی‌ برای سفر به ویتنام نیاز به اخذ ویزای گردشگری نخواهند داشت.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در قالب طرح جدید دولت ویتنام که از ماه آینده میلادی اجرایی می‌شود، گردشگران هفت کشور آسیایی و اروپایی برای سفر به ویتنام به عنوان گردشگر نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت.

به گزارش برناما‌، در قالب این طرح، گردشگران کشورهای ژاپن‌، کره‌جنوبی، روسیه، سوئد‌، نروژ‌، دانمارک و فنلاند تا پایان سال 2020 برای سفر کوتاه مدت سه ماهه به عنوان گردشگر به ویتنام نیازی به اخذ ویزا ندارند‌.

در این شرایط کارشناسان صنعت گردشگری با اشاره به این مطلب که ویتنام سالانه میزبان حدود یک‌ونیم میلیون گردشگر از سه کشور ژاپن‌، کره‌جنوبی و روسیه است، بر این باورند که لغو ویزا برای اتباع این سه کشور می‌تواند رشد رشد چشمگیر گردشگران ویتنام از این کشورها را در پی داشته باشد.

در حال حاضر هزینه صدور ویزای گردشگری ویتنام که در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد برتر گردشگری آسیا و جهان تبدیل شده، 45 دلار است که با اجرای این طرح سالانه 50 میلیون دلار از درآمدهای دولت ویتنام کم می‌شود.

با این وجود کارشناسان بر این باورند که منافع اجرای این طرح بیشتر از زیان 50 میلیون دلاری آن بوده و باید به مرور زمان گردشگران تعداد بیشتری از کشورهای نیز مشمول اجرای آن شوند.

ویتنام در سال گذشته میلادی میزبانی نزدیک به شش میلیون گردشگر را تجربه کرد و دولت این کشور قصد دارد در قالب یک برنامه‌ی 10 ساله، ویتنام را در سال 2020 به میزبان 10 میلیون گردشگر تبدیل کند.

دولت ویتنام همچنین قصد دارد تا سال‌ 2020 درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری را به 16 میلیارد دلار در سال برساند.