tourism

دانشکده‌ی علوم گردشگری، نخستین دانشکده‌ی تخصصی گردشگری در کشور است که دو سالی می‌شود در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و در هفت رشته‌ی تخصصی دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، دانشکده‌ی علوم گردشگری که ساختمان آن در دل دانشگاه علم و فرهنگ قرار دارد، نخستین دانشکده در سطح کشور است که در رشته‌ی مدیرت گردشگری در مقطع دکتری در ایران دانشجوی می‌پذیرد. همچنین در این دانشکده رشته‌های «جغرافیا و برنامه‌ریزی توریسم»، «اکوتوریسم» (طبیعت‌گردی)، «بازاریابی گردشگری» و «گردشگری مذهبی» در مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های «مدیریت جهانگردی» و «مدیریت هتل‌داری» در مقطع کارشناسی آموزش داده می‌شوند.

ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشکده که ششم مهرماه سال 1391 افتتاح شد، در مقطع کارشناسی رشته‌ی مدیریت جهانگردی 42 نفر، در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های طبیعت‌گردی 15 نفر، جغرافیا و برنامه‌ریزی توریسم 11 نفر و مدیریت بازاریابی و گردشگری 22 نفر و در مقطع دکتری رشته‌ی مدیریت گردشگری 6 نفر است.

دانشکده‌ی علوم گردشگری همان‌ جایی است که منوچهر جهانیان – معاون گردشگری کشور – در رشته‌ی مدیریت گردشگری در آنجا تدریس می‌کند.

تدریس دوره‌های آموزشی تنها کاری نیست که در این دانشکده‌ی تخصصی انجام می‌شود. اجرای طرح «آموزشی همیاران سفرهای نوروزی جوانان هلال‌ احمر» و برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی گردشگری، مدرسه‌ی پاییزی گردشگری و سفرهای علمی و آموزشی از جمله‌ی اقدامات حاشیه‌یی این دانشکده‌ی بوده است.

علاوه بر این، راه‌اندازی نخستین مدرسه‌ی «کارآموزی گردشگری» از دیگر کارهایی بوده که دانشکده‌ی علوم گردشگری در حاشیه‌ی فعالیت‌های خود انجام داده است. این مدرسه با هدف هدایت، سامان‌دهی و تقویت مهارت‌آموزی دانشجویان رشته‌های گردشگری برای کسب شغل همسو با رشته‌ی تحصیلی آن‌ها تأسیس شده است.

حالا هم سیدسعید هاشمی – رییس دانشکده‌ی علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ – از ارائه‌ی درخواست به سازمان جهانی جهانگردی برای عضویت این دانشکده در این سازمان بین‌المللی خبر داده است. این عضویت کمک می‌کند تا دوره‌های تحصیلی مشترک برگزار و از اساتید بین‌المللی نیز استفاده شود.