travelنماینده‌ی ویژه‌ی ستاد تسهیلات سفر کشور تأکید کرد: گردشگری، صنعتی است که رفاه خانواده‌ها را به‌طور محسوسی بالا می‌برد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، سیدحسن قدمگاهی در همایش تجلیل از فعالان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی آذربایجان شرقی و جشنواره‌ی ملی صدای بهار، اظهار کرد: تفاوت درآمدزایی از طریق گردشگری با درآمدهای حاصل از فروش نفت در این است که در صنعت گردشگری، پول ابتدا به‌دست مردم می‌رسد و سپس دولت باید سهمش را دریافت کند.

وی با بیان این‌که در این صنعت دست دولت پیش مردم دراز می‌شود، گفت: این چرخه موجب وارد شدن رفاه به خانواده‌ها می‌شود و سپس منافعش به دولت می‌رسد. در گردشگری داخلی، هر کسی به تناسب وسع خود خرج می‌کند و توزیع عادلانه‌ی ثروت اتفاق می‌افتد.

او با تأکید بر این‌که همواره در تلاش بوده‌ایم سفرهای مردم در سطح کشور توزیع شود و به چند نقطه‌ی خاص خلاصه نشود، ادامه داد: آذربایجان شرقی چند سالی است که به مقصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است و مردم برای سفر به این نقطه برنامه‌ریزی می‌کنند.

نماینده‌ی ویژه ستاد تسهیلات سفر کشور یادآوری کرد: در سال‌های نه‌چندان دور، آذربایجان شرقی آنچنان که باید مورد توجه گردشگران نبود؛ اما با رشد بسیار سریعی که در چند سال اخیر در صنعت گردشگری داشت، اکنون به‌عنوان یکی از چند مقصد اصلی گردشگران در مرکز توجه قرار دارد.

قدمگاهی با اشاره به همسایگی آذربایجان شرقی با چند کشور خارجی، اظهار کرد: با تمهیدات پیش‌بینی‌شده و اقدامات خوب و زیرساخت‌های ایجادشده، این استان قابلیت بالایی در جذب گردشگران خارجی به‌دست آورده است به‌طوری که هر سال شاهد حضور گردشگران زیادی از کشورهای خارجی در این استان هستیم.

او جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و انسان‌ساخت این استان را بسیار خوب دانست و گفت: تأثیر گردشگری در اقتصاد این استان بسیار محسوس است زیرا ورود گردشگران خارجی افزایش ثروت ملی را به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به رابطه‌ی متقابل امنیت و گردشگری، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اندازه‌گیری امنیت در جهان، تعداد گردشگران ورودی به آن کشور است.

قدمگاهی با بیان این‌که گردشگر به جایی می‌رود که در آن امنیت باشد، گفت: وقتی سالانه بر تعداد گردشگران خارجی و داخلی ورودی به آذربایجان شرقی افزوده می‌شود، یعنی امنیت موجود در این خطه به‌خوبی درک و شناخته شده است.

وی فعالیت شبانه‌روزی اعضای ستاد تسهیلات سفر آذربایجان شرقی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی را نیازمند قدردانی ویژه دانست و افزود: این خدمات موجب توسعه‌ی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان می‌شود. امیدوارم سالی که با عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نام گرفته است، پربار باشد و همه در راستای منویات ولایت فقیه گام برداریم.