touristhaرییس ستاد دائمی تسهیلات سفر کشور گفت: در 10 ماه نخست سال گذشته، سه‌میلیون و 729هزار نفر گردشگر خارجی به کشور وارد شدند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، منوچهر جهانیان اظهار کرد: در 10 ماه اول سال گذشته، شاهد رشد 32 درصدی ورود گردشگران به کشور بودیم. این تعداد گردشگر بیش از هفت‌میلیارد دلار درآمد ارزی به کشور وارد کرده‌اند و بیشتر آن‌ها از کشورهای همسایه و مسلمان بودند.

او بیان کرد: حدود 65 درصد گردشگرانی که وارد کشور شدند، گردشگران مذهبی و زیارتی بودند که از کشورهای جمهوری آذربایجان، پاکستان، هندوستان، افغانستان و برخی کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس مانند عراق و عمان به ایران وارد شدند.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: کشور ما توانمندی‌های زیادی در حوزه‌های مختلف گردشگری، بویژه جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، فرهنگی، هنری و … دارد که شکوفایی این استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه، مستلزم برنامه‌ریزی منسجم و مستمر است.

او با اشاره به قابلیت‌های بالای کشور در زمینه‌ی گردشگری سلامت، گفت: مزیت‌های زیادی که کشور ما در حوزه‌ی گردشگری سلامت و توریسم درمانی دارد، بسیار قابل توجه است و سرمایه‌گذاری در این بخش از صنعت گردشگری کاملا توجیه دارد و باید کارهای بیشتری در این حوزه انجام شود. وجود مکان‌های گردشگری طبیعی با رویکرد ارتقای سطح سلامت گردشگران مانند چشمه‌های آب گرم و آب‌های معدنی بسیار گوارا که در گوشه‌گوشه‌ی کشور وجود دارند، ارائه‌ی خدمات پزشکی با هزینه‌های مناسب و پزشکان بسیار حاذق که در سطح جهانی مطرح هستند، بخش کوچکی از این ظرفیت‌های قابل توجه است.

وی یکی از جاذبه‌های گردشگری روز دنیا را دهکده‌های سلامت دانست و اظهار کرد: با ساخت این دهکده‌ها، مسلما بر رونق توریسم درمانی در ایران افزوده خواهد شد. در سال گذشته، استان‌های خراسان رضوی، گیلان، اردبیل، تهران و فارس، استان‌هایی بودند که در این حوزه میزبان گردشگران بودند.

رییس ستاد دائمی تسهیلات سفر کشور افزود: صنعت گردشگری یکی از صنایع زودبازده و پردرآمدی است که می‌تواند رقیبی برای صنعت نفت باشد و باعث رونق و شکوفایی اقتصاد کشور شود.