بافت‌های تاریخی

مدیر مرکز میراث ناملموس از برگزاری چند کارگاه ظرفیت‌سازی در شیراز، قشم و تهران خبر داد و گفت: در نظر داریم در شیراز اجتماع محلی با میراث ملموس و ناملموس استان بیشتر آشنا شویم.

یدالله پرمون مدیر مرکز مطالعات میراث ناملموس تهران درباره برگزاری کارگاه‌های ظرفیت‌سازی اجتماعات محلی به خبرنگار مهر گفت: شهریور ماه امسال کارگاهی ویژه اجتماعات محلی، جوانان و مردم و زنان مستعد در جزیره قشم و بافت تاریخی شیراز برگزار می‌شود.

وی گفت: کارگاه ظرفیت‌سازی اجتماع محلی شیراز با تکیه بر بافت تاریخی و نحوه بهینه همراه‌سازی بافت تاریخی با میراث ملموس یا پیوند میراث ملموس با میراث ناملموس برگزار می‌شود. ما معتقدیم برای اینکه بافت تاریخی شیراز احیا شود باید روح زندگی در آن حاکم باشد. در شیراز به تعامل خوبی با شهرداری و دفتر تسهیل‌گری بافت تاریخی رسیده‌ایم و تفاهمنامه‌ای نیز در دست امضا است که برگزاری این کارگاه اولین اقدام مشترک ما است.

پرمون تصریح کرد: دو اجلاس سراسری شورای حکام و اجلاس سراسری مراکز مقوله ۲ جهان نیز اردیبهشت سال آینده نیز برگزار خواهیم کرد؛ از هم‌اکنون تفاهمنامه آن در دست بررسی است. همچنین در شهریور ماه جلسه هیأت اجرایی نیز برگزار خواهد شد و یک کارگاه آموزشی نیز ویژه مرکز میراث ناملموس تهران برای ظرفیت‌سازی همکاران در تهران برگزار خواهیم کرد.