گردشگری

فرماندار سرعین گفت: بخش خصوصی می‌تواند صنعت گردشگری را نجات دهد و آن‌را معرفی کند.

به گزارش ایسنا، «عاطف ناصری» در نشست خبری هیئت مدیره اعضای جامعه صنفی تأسیسات اقامتی استان اردبیل با بیان این‌که اگر به گردشگری با نگاه دولتی نگاه شود موفق نمی‌شویم، اظهار کرد: بخش خصوصی می‌تواند صنعت گردشگری را نجات دهد و آنرا معرفی کند.

وی گفت: در بخش تبلیغات و جشنواره‌ها نباید انتظاری از دولت داشته باشیم، چون دولت هر چقدر هم سرمایه‌گذاری کند، نمی‌تواند بسترهای لازم را فراهم کند، مگر این‌که بخش خصوصی وارد شود.

ناصری با بیان این‌که 80 درصد پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت سالجاری در سرعین مربوط به بخش گردشگری است، افزود: نوع نگاه به گردشگری و نگرش به آن باید اصلاح شده و زیرساخت‌های لازم برای نجات گردشگری مهیا شود.

فرماندار سرعین عدم وجود یک طرح جامع گردشگری در کشور را یک مشکل دانست و گفت: باید با یک روش ابداعی و ابتکاری طبیعت و اقلیم منطقه را معرفی کنیم.

وی هم‌چنین بازارسازی، بازاریابی و بازارداری در حوزه گرشگری را بسیار مهم دانست.

زیرساخت‌ها در گردشگری حرف اول را می‌زنند

«قادر تقی‌زاده» معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز با بیان این‌که در بحث گردشگری عرضه و تقاضا وجود دارد، گفت: در اینجا جاذبه و خدمات عرضه هستند و گردشگر تقاضا.

وی با بیان این‌که زیرساخت‌ها در گردشگری حرف اول را می‌زنند، افزود: زیرساخت‌های اصلی علاوه بر آب، برق و گاز، راه‌های ارتباطی دریایی، ریلی، هوایی و جاده‌ای هستند.

تقی‌زاده با بیان این‌که آمدن گردشگر نیازمند هزینه نیست، اما آوردن گردشگر نیازمند هزینه است، تصریح کرد: گردشگری صنعت فرابخشی است و در این خصوص دغدغه همه بخش‌ها و دستگاه‌ها باید برطرف کردن مشکلات گردشگری باشد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هماهنگی با پلیس راه و راهور را در خصوص سهولت تردد گردشگران بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر بخش خصوصی حضور نداشت بسیاری از برنامه‌های ما در راستای توسعه گردشگری در استان انجام نمی‌شد.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی هیچ‌گونه بخشنامه و آئین‌نامه‌ای در خصوص عدم اجرای تور مختلط توسط آژانس‌های مجوزدار رسمی ندارد.

تقی‌زاده یادآور شد: اگر واقعاً گردشگری اولویت توسعه استان است، باید در راستای برطرف کردن مشکلات پیش روی گردشگری بکوشیم.