رضا مروتی

گرگان– معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: طرح گردشگری آشوراده در آستانه ورود به کمیته ملی طبیعت‌گردی قرار دارد.

رضا مروتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با کلیات طرح گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده موافقت شده و به استان نیز اعلام‌شده است.

وی بابیان اینکه تطبیق طرح آماده‌شده در محل باقی‌مانده بود، افزود: در دیدار این هفته باخانم ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست خواستار تسریع در اجرای آن شدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان بابیان اینکه گروه‌های مختلف کارشناسی از سازمان حفاظت از محیط‌زیست برای تحقق این امر به گلستان سفر می‌کنند، ادامه داد: روز گذشته نخستین اکیپ از کارشناسان و معاون محیط‌زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور وارد جزیره آشوراده شدند.

وی اضافه کرد: با ورود نخستین گروه امیدواریم درروند تحقیق در محل طرح گردشگری آشوراده ترسیت شده و این طرح وارد فرآیند حقوقی و تصویب در کمیته ملی گردشگری شود.

مروتی با یادآوری اینکه طراحی، مطالعه و ارزیابی‌های اولیه زیست‌محیطی که از وظایف استانداری گلستان بوده، ماه‌هاست به پایان رسیده، خاطرنشان کرد: در دیدار باخانم ابتکار گلایه خود نسبت به مشمول زمان شدن طرح گردشگری آشوراده را اعلام کرده و ایشان قول مساعد برای تسریع درروند آن دادند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: تهیه نقشه، الزامات و مطالعات طرح گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده در استان انجام‌شده و این طرح به سازمان حفاظت از محیط‌زیست تحویل‌شده و هم‌اکنون در مرحله تحقیق در محل و کنترل تئوریک پهنه‌بندی‌ها با موقعیت منطقه است.

وی متذکر شد: با تسریع در تکمیل این موضوع و حضور معاونت‌های مختلف سازمان محیط‌زیست کشور (معاون طبیعی، دریایی و …) امیدواریم هر چه سریع‌تر طرح گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده وارد مرحله اجرایی شده و در کمیته ملی طبیعت‌گردی مصوب شود.