جزیره

سفر به جزیره قشم با آسان سازی و کاهش هزینه های سفر ازمسیر ریلی، زمینی و هوایی در دستور کار کارگروه توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، عبدالجواد کمالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان گفت: ارزان سازی سفر به قشم در جلسه ای با حضور فعالان اقتصادی و گردشگری جزیره به تصویب رسید.

وی ادامه داد: با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (رجاء) برای تخصیص واگن های ویژه سفر به قشم از مبادی مختلف به مقصد بندرعباس وارد مذاکره شده‌ایم و امیدواریم مسافران ریلی جزیره قشم در آینده نزدیک با استفاده از تخفیف ویژه به این جزیره سفر کنند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، قرار است در حین سفر ریلی به جزیره قشم، فیلم های مرتبط با جاذبه های گردشگری این منطقه به همراه آداب و رسوم و آئین های ویژه مردم این جزیره در قالب فیلم به مسافران ارائه شود.

وی همچنین به برنامه افزایش پرواز ها از استان های مختلف به مقصد فرودگاه بین المللی قشم اشاره کرد و افزود: با چندین ایرلاین داخلی مذاکراتی برای افزایش سفرها به جزیره قشم صورت گرفته و انتظار می رود شمار پرواز ها به قشم در آینده نزیدک افزایش پیدا کند.

کمالی در ادامه از آمادگی جامعه هتلداران و آژانس داران قشم برای مشارکت در فراهم کردن شرایط سفر ارزان قیمت زمینی از شهرهایی که امکان سفر هوایی و ریلی به جزیره قشم ندارند خبر داد.

وی یادآور شد: در جلسه کارگروه گردشگری قشم همچنین مقرر شد صندوق توسعه قشم با هدف ارتقای بخش گردشگری، تجارت و صنعت جزیره با همکاری بخش خصوصی ایجاد شود تا بخش خصوصی در کنار سازمان منطقه آزاد قشم در اجرای برنامه های فرهنگی و ارائه خدمات بهتر به گردشگران داخلی و خارجی نقش آفرینی کنند.