رزرو هتل رزرو بلیط http://touristha.ir/alotour2.gif
شما اینجایید : خانه » اخبار گردشگری » میخواهیم شعاری برای گردشگری خلف شود

میخواهیم شعاری برای گردشگری خلف شود

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

مرتضی رحمانی موحد

معاون گردشگری کشور گفت: میخواهیم شعاری برای گردشگری خلف شود که از شعار جهانی سازمان جهانگردی تبعیت کند و پوشش دهنده همه خانواده فعالان گردشگری باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد در نشست هم اندیشی ستاد گرامیداشت روز جهانی گردشگری که با حضور جمعی از مسئولین نهادهای مختلف، روسای تشکل ها، انجمن ها، اساتید و فعالین حوزه گردشگری در محل معاونت گردشگری برگزار شد؛ گفت: در نظر داریم منطبق با رویکرد شعار جهانی امسال سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO)   با عنوان «گردشگری برای همه – ترویج دسترسی جهانی» از همفکری و همسویی کلیه دستگاه های مرتبط، صاحبنظران امر و نیز فعالین بخش خصوصی در قالب تجمیع ظرفیت های ملی به منظور تعیین تدابیر و برنامه ریزی های لازم جهت خلق شعار ملی گردشگری و به کارگیری آن در سیاست های اجرایی و رویدادهای پیش رو همچون مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری بهره مند شویم

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید، نگاه به توسعه صنعت گردشگری، فرابخشی و درون خانواده ای بوده است؛ افزود: همواره  تدابیر و اقدامات اجرایی این حوزه معطوف به مشارکت، حضور، تلاش و همبستگی همه دستگاه ها و فعالین بخش خصوصی مرتبط با آن بوده است؛ لذا تداوم این سیاست و تبلور آن در فعالیت ها و رویدادهای پیش رو همچون بومی سازی شعار سازمان جهانی جهانگردی و نیز مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری قابل انتظار است

معاون گردشگری شعار ملی پیشنهادی را دارای چهار صفت شاخص دانست و گفت: نیاز است شعار منتخب که با همفکری فرابخشی خلق خواهد شد؛ از شعار جهانی تبعیت کند، پوشش دهنده همه خانواده و فعالان گردشگری باشد، موکد بر نگاه فرابخشی عمل نماید و نیز معرف کامل برش ملی شعار جهانی به شمار آیدهمچنین نیاز است برای شکل گیری وجه عملیاتی شعار، بسته های پیشنهادی و اجرایی نیز همراه آن باشد تا مسیر دسترسی به آن فراهم شود.

این مقام مسئول درباره روند بومی سازی شعار گردشگری ادامه داد: فعال بودن نیروهای تاثیرگذار بر شعار نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ لذا عبارات شعاری که انتخاب خواهد شد باید متناسب با جامعه هدف و نیز نهادها و فعالینی که با آن درگیر هستند گزینش شود؛ چرا که اگر آنها فعالیت ذاتی خودشان را منعکس نکنند نمی توان انتظاری از شعار مورد نظر داشت.

رحمانی موحد با تاکید بر اینکه رویکرد و هدف سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO)   در زمینه انتخاب شعار سال گردشگری، نهادینه کردن مفاهیم موجود در پس عبارات منتخب شده است؛ نه عبور موقتی از رویدادها، اظهار کرد: در انتخاب شعار پیشین صنعت گردشگری کشور با عنوان «دوست گردشگر، دوست فردا» نیز نگاه ما بر این بود تا ضمن اشاعه فرهنگ حمایت از نسل های آتی و حفظ منابع موجود، کلیه فعالیت های گردشگری و مسائل پیش رو را همسو با این موضوع کنیم.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه شعار جهانی با نگاه بین المللی بدون تمرکز بر کشوری خاص در نظر گرفته شده و تعریفی عام دارد؛ اظهارکرد: شعار «گردشگری برای همه – ترویج دسترسی جهانی» بر مفاهیمی همچون گردشگری همگانی علیرغم ناتوانی به دلیل محدودیت های جغرافیایی، اقتصادی، نقص جسمی و غیره دلالت دارد که فرد را از درک و امکان بازدید حضوری از جاذبه های گردشگری و هیجانات سفر باز می دارد؛ لذا می توان از این منظر به شکوفایی های جدید در عرصه هایی مانند گردشگری مجازی دست یافت تا با فراهم آوردن زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز زمینه معرفی روستایی دوردست و یا جاذبه های شناخته شده کشور را برای افرادی که توانایی حضور به آن منطقه و امکان سفر ندارند؛ فراهم کرد.

وی همچنین پیشنهاد داد: به منظور شکوفایی مفاهیم پنهان شده در شعار سازمان جهانی جهانگردی شامل محدودیت ها و ناتوانی های جسمانی می توان با مشارکت فرابخشی امکان توزیع اقلام تبلیغاتی میان جامعه هدف با معلولیت های مختلف و نیز تامین زیرساخت های مورد نیاز در تاسیسات گردشگری و نیز سیستم حمل و نقل و غیره را فراهم آورد همراهان فرابخشی معاونت گردشگری تا تاریخ ۱۵ مردادماه سال جاری فرصت دارند تا با ارائه شعارهای پیشنهادی در کنار بسته های عملیاتی واجرایی خود در شکل گیری جریان عمومی و همگانی تحقق شعار ملی گردشگری کشور و نیز برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم روز جهانی گردشگری موثر عمل کنند. بر اساس تصمیم مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO) روز ۲۷ سپتامبر هر سال مصادف با سالروز تصویب اساسنامه سازمان جهانی گردشگری به عنوان «روز جهانی گردشگری» تعیین شده است وهر ساله به مناسبت گرامیداشت این روز برنامه ها و رویدادهای مناسبی توسط کشورهای عضو سازمان جهانی جهانگردی گردشگری، همچون ایران، منطبق با شعار سال آن برگزار می شود.

برچسب ها :
ثبت برند و شرکت به اسانی :ثبت برند
بهترین و زیباترین عکس های اینترنت در عکسفا :عکس جدید

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب اختصاصی برای توریست ها محفوظ است. کپی برداری از مطالب اختصاصی فقط با درج لینک منبع مجاز است.
اجرا و بهینه سازی توسط : سایت یو
بالا
به توریست ها امتیاز دهید