سیرجان

بنای تاریخی «خانه سعیدی» در سیرجان، پس از اتمام مرمت، دانشکده‌ی معماری دانشگاه آزاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با اشاره به زمان به پایان رسیدن مرمت بنای تاریخی خانه سعیدی،  گفت: کار مرمت و آماده‌سازی بنای تاریخی «خانه سعیدی» سیرجان طی ماه‌های آینده به پایان می‌رسد و این بنای تاریخی تبدیل به دانشکده معماری دانشگاه آزاد سیرجان می‌شود.

«ابوالفضل جعفرقلیخانی» ادامه داد: بنای تاریخی خانه سعیدی که سال گذشته توسط ورثه‌ی آن مرحوم به دانشگاه آزاد اهدا شد، بیش از یک قرن قدمت دارد و به ثبت میراث فرهنگی نیز رسیده است.

وی افزود: با توجه به قدمت، ارزش و موقعیت این بنا، خانه شوکت سعیدی، قطعا بهترین گزینه ممکن برای برپایی دانشکده معماری و میزبانی از دانشجویان این رشته در شهرستان سیرجان است. چرا که این بنا در مجاورت یخدان‌های دو قلوی شهرستان با قدمتی بیش از یک قرن و باغ‌های محله تاریخی سیرجان قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان، ادامه داد: قطعا میزبانی از دانشجویان در یک بنای تاریخی که ارزش‌های فرهنگی کم‌نظیری نیز دارد، تجربه ارزشمندی است که  تلاش برای بسط و گسترش دادن آن،  نکته‌ای مهم است.

به گزارش روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیاء(صابتا)،  جعفرقلیخانی همچنین تاکید کرد: به طور کلی می‌توان گفت که بناهای تاریخی در شهرهای مختلف می‌توانند تبدیل به ظرفیت‌های مهم آموزشی و دانشگاهی شوند که با چنین کاری از یک سو مشکل کمبود فضاهای آموزشی با هزینه‌های کمتر بر طرف می‌شود و از سوی دیگر به موازات فعالیت آموزشی، اقدامی فرهنگی نیز صورت می‌گیرد.