اتیوپی

کشور آفریقایی اتیوپی مجموع درآمدهای گردشگری خود را در یک سال اخیر به 3.4 میلیارد دلار رساند.

به گزارش ایسنا،‌ کشور اتیوپی که در شاخ آفریقا واقع شده، در سال گذشته مالی که به 7 جولای 2016 ختم شد در مجموع درآمد 3.4 میلیارد دلاری را از صنعت گردشگری کسب کرد که نشان از رشد چشمگیر در مقایسه با آمار سال گذشته‌ی‌ آن دارد.

وزارت فرهنگ وگردشگری این کشور آفریقایی اعلام کرد، میزان درآمد امسال بیش از نیم میلیارد دلار فراتر از درآمد 2.9 میلیارد دلاری در سال گذشته میلادی بوده و در این بازه زمانی 7 جولای 2015 تا 7 جولای 2016) در مجموع 918 هزار گردشگر از این سرزمین دیدن کرده‌اند.

10 سال پیش، صنعت گردشگری تنها یک درصد از تولید ناخالص ملی اتیوپی را به خود اختصاص می‌داد، اما اکنون این رقم به چهار درصد افزایش یافته و بنابر اعلام سخنگوی وزارت گردشگردی اتیوپی این رشد حاکی از پتانسل فراوان در افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی کشور است.

در طول یک سال گذشته ماهانه حداقل 88 هزار گردشگر خارجی از اتیوپی دیدن کردند و به طور متوسط 16 شب در این کشور اقامت داشتند و اغلب آنها از محوطه‌های ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو و دیگر محوطه‌های تاریخی بازدید کردند.

همچنین تعدادی از گردشگران خارجی به مقصد اتیوپی برای حضور در رویدادهای فرهنگی به این کشور سفر کردند و بر اساس اعلام وزارت گردشگری این کشور، با افزایش نفوذ اتیوپی در منطقه این کشور میزبان رویداهای بین‌المللی بیشتری شده ک به طور مستقیم اثرات مثبتی در صنعت گردشگری داشته است.

در طول یک سال گذشته بیش از 83 هزار خارجی برای حضور در کنفرانس‌های بین المللی وارد اتیوپی شدند و این کشور قصد دارد تا سال 2022 میلادی به جمع 5 مقصد برتر گردشگری قاره آفریقا راه یابد.