عمارت

صفحه اختصاصی روابط عمومی عمارت مسعودیه در فضای مجازی، شب گذشته در پیغامی به مخاطبان خود اعلام کرد که این عمارت تا اطلاع ثانوی تعطیل شده اما دلیلی برای آن ذکر نکرد.

به گزارش خبرنگار مهر، از پنج سال پیش تاکنون، عمارت مسعودیه با مصوبه صندوق احیا و بهره‌برداری اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به منظور مرمت، احیا و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شد. این واگذاری از همان ابتدا با مخالفت‌هایی رو به رو بود از جمله مدت و نحوه واگذاری یک بنای تاریخی که از آن به عنوان بنای نفیس یاد می‌شد.

اردیبهشت ماه هم خبرگزاری مهر از حضور یک گروه عکسبرداری و فیلمبرداری در عمارت و بر هم ریختن فضای عمارت برای تهیه فیلم و عکس خبر داد که منجر به توقف این فعالیت ها از سوی صندوق احیا و اعتراض مسئولان این صندوق شد.

بارها و بارها نیز مسئولان صندوق احیا از اینکه روند مرمت عمارت مسعودیه به تاخیر افتاده به بهره برداران این بنای تاریخی اعتراض کرده بودند.

حتی اردیبهشت امسال حضور این گروه فیلمبرداری و اعتراض مسئولان صندوق موجب شد تا محمدرضا پوینده مدیر عامل و رییس هیات مدیره صندوق احیا از فسخ قرارداد واگذاری این بنا به بخش خصوصی خبر دهد.

محمدرضا پوینده گفته بود: شرکت بهره‌بردار پنج سال پیش این بنای تاریخی را در اختیار گرفت و با وجود اینکه از آن زمان تاکنون، هیچ هزینه‌ای برای مرمت آن نکرده، بهره برداری از این بنا را از همان اوایل در دستور کار خود قرار داده است؛ از این رو صندوق احیا با استناد به برخی بندهای قرارداد، پس از اخطارهای مکرر اردیبهشت، نام فسخ قرارداد را به شرکت بهره بردار ابلاغ کرد. بر اساس قرارداد واگذاری و به دلیل تخلفاتی که بهره بردار انجام داده ما فسخ این قرارداد را به آنها اعلام کرده‌ایم و در یک مدت زمان مشخص باید عمارت به صندوق احیاء برگردد. فسخ این قرارداد هم بر اساس بندهای خود قرارداد انجام شده و ما هیچگونه اقدامی خارج از چارچوب قرارداد و قانون انجام نداده‌ایم.   امیدواریم که این عمارت هر چه زودتر به دولت برگشته و شرکت بهره بردار سریع تر آن را تحویل دهد.

از آن زمان تا کنون بهره برداران عمارت مسعودیه همچنان به روال کاری خود ادامه می‌دادند تا اینکه شب گذشته اعلام شد این عمارت تعطیل شده است.

اکبر تقی‌زاده، مجری مرمت و احیای عمارت مسعودیه، تعطیلی این عمارت را تایید کرد و به خبرنگار مهر گفت: اکنون در حال برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئولان صندوق احیا هستیم تا مشکل را بر طرف کنیم.