جام زرین کلاردشت که با حضور ایوبی رئیس سازمان سینمایی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران رونمایی شد، به مدت 10 روز در کلاردشت نمایش داده می‌شود.

جام زرین

به گزارش ایسنا،احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مانزدران در «همایش فرهنگ و تمدن کلاردشت» و رونمایی از جام زرین کلاردشت،با اشاره به اقدام هنرمندانه مردم علم دوست و هنرپرور کلاردشت، اظهار کرد:به عنوان متولی فرهنگ مازندران اعلام می‌کنم که این تکریم تنها برای یک جام نیست بلکه گرامیداشت فرهنگ و علم است.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم کلاردشت از جام زرین،گفت:زیبایی نه تنها در صنعت،بلکه در دل‌های پاک و با فرهنگ دیرینه است که این امر  قابل تقدیر استبا توجه . به هنرهای زیبایی که از گذشته و تاریخ کلاردشت وجود دارد می‌توان به این نتیجه رسید که پیوند بسیار زیبایی بین کلاردشت امروز و دیروز است و هویت این مردم همچنان پابرجا است.

جاودانی با بیان اینکه جام زرین نشان از تمدن ایران قبل از اسلام و ترقی این متطقه دارد، اظهار کرد:آنچه بشریت دارد نشات گرفته از تمدن ایرانی قبل از اسلام دارد. گذشتگان ما و شما در طول تاریخ توانستند کارهای بزرگ و هنرهای ارزشمندی را خلق کنند که امروز همه آنها برای ما باعث افتخار است.

وی با اشاره به اجرای آیینی کردی در این مراسم،اضافه کرد: موسیقی و حرکات موزون کردی در این منطقه توسط غیورمردان کردی به عنوان ایرانی ترین قوم در این سرزمین نشان دهنده هویت آنها است. وجود مردان و زنان اصیل کردی در کلاردشت در حقیقت نشان دهنده غیورمردی و ایثار گری مردمان این سرزمین است.

به گزارش ایسنا، جام زرین 3000 ساله  کلاردشت به مدت 10 روز در این منطقه می‌ماند و ظرف این مدت مردم منطقه فرصت دارند تا همه روزه از آن بازدید کنند.