رجبعلی خسروآبادی

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران از برگزاری کارگاه های آموزشی برای فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با مشارکت و همکاری موزه ملی ایران در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی تهران، رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران ماه رمضان را فرصتی مناسب برای آموزش فعالان  صنعت گردشگری در استان تهران دانست و افزود:  به دلیل کاهش شدید اجرای تورهای داخلی در ماه رمضان بسیاری از شاغلان این صنعت از جمله  راهنمایان گردشگری، پرسنل دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی  از وقت آزادتری نسبت به سایر ماه های سال برخوردار هستند.

خسروآبادی بیان كرد: اولین مکانی که گردشگران خارجی  بعد از ورود به تهران خواستار بازدید از آن هستند، موزه ملی ایران است. پس راهنمایان تهران باید بیشترین مهارت و دانش علمی را در بیان دوره های تاریخی نمایش داده شده در این موزه داشته باشند، چرا كه روایت درست از تاریخ ایران در موزه ملی میتواند گردشگران داخلی و حتی خارجی را  را برای بازدید از اماکنی که آثار بدست آمده از آن را مشاهده می کنند مشتاق کند.

وی ادامه داد: حوزه گردشگری نیازمند قدرت در بخش آموزش و حرکت بسوی عملی تر كردن دوره های مرتبط است به همین منظور دوره های آموزشی ویژه راهنمایان با همکاری و مشارکت موزه ملی ایران با شناخت کامل دوره های تاریخی و باستان شناسی برگزار می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران افزود: باستان شناسی پارینه سنگی ایران اولین کارگاه آموزشی است که چهارشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد و این سلسله نشست ها به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.