رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت:یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور ایجاد برندهای برتر در صنعت توریست و گردشگری است، این برندها باید امکان پذیرایی از میهمانان خارجی را فراهم کرده و امکان رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه اصفهان در شهرضا، داود کشاورزیان در مراسم افتتاح سی و نهمین مرکز خدمات رفاهی بین راهی استان اصفهان در شهرضا اظهار کرد: یکی از علل ناکامی اقتصادی کشور نداشتن برند در بخش‌های مختلف از جمله در صنعت گردشگری است و از این جهت ایجاد مجموعه‌ای از برندهای معتبر در بخش مراکز بین راهی کشور یک ضرورت است.در اقتصاد کشور حلقه‌ مفقوده‌ای بین بخش‌های دولتی و خصوصی وجود دارد و آن نبود افرادی است که تحت عنوان برندهای معتبر توان اداره مجموعه‌های بزرگ و رقابت با انواع مشابه خارجی، را داشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در کشور آژانس‌های مختلفی در حوزه گردشگری در حال فعالیت هستند، اما متأسفانه گردشگری یک سویه مانع توسعه فعالیت‌های آن‌ها شده است، البته اوضاع سیاسی حاکم بر کشور در گذشته باعث شده بود تا گردشگران اندکی تمایل به حضور در ایران داشته باشند اما با تلاش‌های دولت یازدهم این اوضاع در شرایط فعلی بهتر شده است.

کشاورزیان اظهار کرد: ممکن است برخی افراد نیز از حضور گردشگران خارجی در کشور ناراضی باشند اما این مسئله در هر حال یک ضرورت است.

وی گفت: در آن سوی مرزها رسانه‌های مغرضی وجود دارند که دائم بر علیه کشور برنامه‌های مختلف پخش می‌کنند و گردشگران خارجی گمان می‌کنند که در ایران ثبات امنیتی لازم برای گردش و استفاده از مناظر طبیعی وجود ندارد.

وی یادآور شد: با توجه به امنیت وجود مطلوب در کشور و تلاش‌هایی که برای جذب گردشگر به کشور انجام شده، لازم است با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی زمینه لازم برای پذیرایی از میهمانان خارجی نیز فراهم شود.