مرتضی رحمانی موحد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: یکی از برنامه‌های سازمان ایجاد 120 هزار شغل در حوزه گردشگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه لرستان، مرتضی رحمانی موحد در اولین نشست مشترک مدیران ستادی معاونت گردشگری و معاونین گردشگری استان‌ها، بیان کرد: برای پیشبرد اهداف عموم و اجرای بهتر سیاست‌های سازمان باید زمان بیشتری را به نشست‌های مشترک اختصاص دهیم تا تمام جوانب را بررسی کنیم.

وی اضافه کرد: امسال به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است و براساس زمان‌بندی که شده و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، یکی از بندهای اجرایی بر دوش سازمان میراث فرهنگی در این حوزه ورود ایرانگردی خارجی باید به عدد 5 برابری برسد.

رحمانی موحد ادامه داد: در چارچوب برنامه پنجم و سیاست برنامه‌های پیش‌بینی شده حجم وسیعی از کارها و امور جاری بر عهده ما قرار داده شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: هدف‌گذاری کمّی دیگری که به ما واگذار شده، بحث اشتغالزایی و توسعه آن است. در حوزه کلان گردشگری سازمان موظف به ایجاد 120 هزار شغل شده است.

وی گفت: در طول دوره یازدهم این مهم باید اجرایی شود و برای این کار چارچوب کلان و هدف‌گذاری آن اعتبار مشخص شده است.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه سالیانه در زمینه اشتغال و توسعه گردشگری زیرساخت‌های اشتغال نیز باید اجرایی شود. کار سازمانی مختصات خود را دارد و مهم‌ترین شاخص، هماهنگی و همکاری بین سازمانی است که بر قدرت و توان سازمان می‌افزاید.

این مسئول تصریح کرد: حوزه گردشگری با درآمد مالیات رقابت می‌کند و می‌توان اعتبار قابل توجهی را به خزانه واریز کند. امسال فعالیت‌هایی را در سازمان ساماندهی می‌کنیم و با توسعه آنها امیدواریم بتوانیم سفره‌ای را گسترش دهیم که تبعات اجتماعی مثبتی به همراه داشته باشد.