کروکودیل

حمله کروکودیل به دو گردشگر در سواحل شمال‌شرقی استرالیا منجر به کشته شدن یکی از آن‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دو زن که در سواحل شمال‌شرقی استرالیا مشغول شنا بودند، مورد تهاجم یک کروکودیل قرار گرفتند و یکی از آن‌ها طعمه این حیوان درنده شد.

قربانی این حادثه زنی 46 ساله بود که در ساعت 22 شب یک‌شنبه به همراه دوستش وارد آب‌های ساحل «تورنتون» استرالیا شده بود. دوست این گردشگر نتوانست او را از این مرگ وحشتناک نجان دهد و کروکودیل او را با خود به درون آب‌ برد.

بررسی‌ نیروهای پلیس با هلی‌کوپتر بالای این منطقه، هنوز نتیجه‌ای نداده و باقی‌مانده‌ای از جسد قربانی پیدا نشده است. دوست قربانی پس از رسیدن نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد. او بسیار شوکه شده بود و دستش در اثر برخورد با کروکودیل برای نجات دوستش دچار جراحاتی شده بود.

به گزارش بازفید، این حادثه در آب‌های پارک ملی «دین‌تری» کویینزلند که در فهرست میراث طبیعی استرالیا به ثبت رسیده، رخ داد. افسر پلیس این پرونده مدعی است این دو زن تا کمر در آب بودند که کروکودیل به آن‌ها حمله کرد، اما امدادگران شاهد ماجرا می‌گوید آن دو فقط تا زانو در آب بودند.

این دو زن بومی نبوده و مسلما نمی‌دانستند آب‌های ساحلی این منطقه از پارک ملی کویینزلند به محل زندگی کروکودیل‌ها شهرت دارد. گردشگری که از این حادثه جان سالم به در برده،‌ می‌گوید: ما یک برخورد حس کردیم و بعد دوستم شروع به جیغ کشیدن کرد و بعد به درون آب‌ کشیده شد.

سال 2009 نیز در این منطقه، پسربچه‌ای پنج ساله طعمه یک کروکودیل چهار متر و 30 سانتی‌متری شد. از سال 1971 که کروکودیل‌های سواحل شمالی استرالیا به فهرست گونه‌های در خطر انقراض راه پیدا کردند، تعداد آن‌ها و به همان نسبت خطر علیه گردشگران افزایش پیدا کرده است.