پانسیون‌ها

اداره کل میراث فرهنگی تهران با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت تعداد معدودی از موسسات که به صورت غیرقانونی اقدام به تبلیغ و فعالیت با نام پانسیون می‌کنند، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث تهران، در این اطلاعیه آمده است: بعضا مشاهده می شود  موسساتی با نام پانسیون مطالعاتی اقدام به تبلیغ و جذب دانشجویان و دانش آموزان برای اقامت در یک دوره آموزشی در شهر تهران می کنند که با آغاز تعطیلات تابستانی برای دانشجویان و دانش آموزان بر شدت این نوع تبیلغ ها افزوده می شود.

در این اطلاعیه اشاره شده است که  مرجع رسیدگی به مجوز آموزشی موسساتی که اقدام به تبلیغات پانسیون های مطالعاتی کرده اند بر عهده سایر نهاد های نظارتی در این حوزه است و تنها میراث فرهنگی استان تهران در خصوص استفاده غیر قانونی از عنوان پانسیون فعالیت مراکز مربوطه را غیر قانونی می داند.

همچنین کلیه فعالیت‌های اقامتی با عنوان پانسیون می بایست با اخذ مجوز فعالیت از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و رعایت کلیه استاندادهای و ضوابط و دستورالعمل های قانونی که امنیت و بهداشت مهمترین  موارد آن می باشد صورت گیرد و اداره کل میراث فرهنگی استان  ضمن اعلام موسسات متخلف به مراجع قانونی هیچ گونه مسئولیتی را در قبال افرادی که در این مراکز غیر قانونی اقامت بگیرند نخواهد پذیرفت.