گردشگری

قائم‌مقام سازمان جهانی اوقات فراغت گفت: نباید به صنعت توریسم به عنوان یک صنعت محلی نگاه کنیم، بلکه باید به آن یک دیدگاه جهانی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه اصفهان، “ریکاردو یووینا” در نشست تخصصی گردشگری و نگاه خلاق به اوقات فراغت که به همت مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه صنعت توریسم حیطه وسیعی دارد، اظهار کرد: از صنعت توریسم می‌توان به عنوان یک بنگاه اقتصادی استفاده کرد.

وی افزود: کشور ایران یک کشور در حال توسعه است و با فقر به شدت در حال جنگ است و هدف این کشور رساندن قدرت بیشتر به طبقه متوسط جامعه است و یکی از راه‌هایی که می‌تواند این راه را ممکن کند، صنعت توریسم خواهد بود.

قائم‌مقام سازمان جهانی اوقات فراغت ادامه داد: وقتی برای این نشست دعوت شدم شروع کردم به مطالعه در مورد ایران و اصفهان و متوجه شدم که ایران و به ویژه شهر اصفهان حتماً باید دیده و بسیار به آن اهمیت داده شود.

یووینا با اشاره به اینکه هدف اصلی صنعت توریسم رشد و به وجود آوردن فرایند جهانی‌شدن است، گفت: نباید به صنعت توریسم به عنوان یک صنعت محلی نگاه کنیم، بلکه باید به آن یک دیدگاه جهانی داشته باشیم. اهمیت توریسم در محافظت از منابع طبیعی، فرهنگی و تاریخی و توانایی آن برای به راه انداختن ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی است. می‌توانیم همه فکر کنیم که چگونه ایران و به ویژه اصفهان را بهبود ببخشیم تا توریسم بیشتری را جذب کنیم.

وی گفت: برزیل به دلیل سواحلی که دارد یکی از قطب‌های توریستی جهان است. در صنعت توریسم برند کردن یک شهر بسیار مهم است، چنانکه در برزیل شهر سائوپائولو را در بحث گردشگری به عنوان یک برند می‌شناسانند.

یووینا افزود: در حال حاضر ناحیه به اسم”بریکس” شکل داده شده که مخفف برزیل، روسیه، هند، چین و آمریکای جنوبی است، این چند کشور قصد دارند با همکاری هم جنبه‌های توریستی خود را افزایش دهند.