خراسان‌شمالی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی تاکید کرد: ساماندهی 63 طرح گردشگری رها شده در خراسان‌شمالی نیازمند همکاری مردم و مسولان است.

محمد سویدانلویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه خراسان‌شمالی، از شناسایی 63 طرح زیربنایی گردشگری رها شده در سطح استان خبر داد و افزود: استفاده قرار نگرفتن این طرح‌های گردشگری بیشتر به خاطر وجود مسائل جزیی از جمله آبرسانی، برق‌رسانی و نبود متولی است.

وی با بیان اینکه این اداره کل به دنبال ساماندهی این طرح‌هاست، ادامه داد: تاکنون تعدادی از این طرح‌ها، ساماندهی و به بخش خصوصی واگذار شده است. به عنوان مثال هم اکنون پروژه موجود در گردنه پلمیس اسفراین، تکمیل و به بخش خصوصی واگذار شده است.

سویدانلویی با تصریح بر اینکه در اجرای برخی طرح‌ها، مردم و تعدادی از مسئولان همکاری لازم را ندارند، توضیح داد: به عنوان مثال مردم با تکمیل پروژه تامین سرویس بهداشتی روستای تاتار به علت آنکه با کمبود آب مواجه هستند، مخالفت می‌کنند. مردم این روستا معتقد هستند که خود آنها فقط طی یک روز حدود دو تا سه ساعت آب دارند، پس چگونه اجازه دهند با این کمبودی که وجود دارد آبرسانی به سرویس بهداشتی بین راهی انجام شود.