بناهای تاریخی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما نیاز داریم تا در گردشگری داخلی خود تنوع بیشتری ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه خوزستان، اسماعیل جلیلی اظهار کرد: باید گزینه‌های بیشتری پیش روی شهروندان خود بگذاریم و در این حوزه اگر بناهای تاریخی و اماکن فرهنگی ما وارد بخش گردشگری شوند قطعا می‌توانند بار زیادی از این کار را بر دوش بکشند.

او تصریح کرد: اقتصاد نفتی ایران با کمال تاسف هنوز نتوانسته بین حوزه ظرفیت‌ها و برداشت سود و ایجاد موقعیت‌های اقتصادی تناسبی حاصل کند و اتکا به درآمدهای نفتی باعث شده تا هم از شناخت ظرفیت‌های دیگر خود غافل باشیم و هم در مواردی به دلیل سوءمدیریت این ظرفیت‌ها را با خطر نابودی مواجه کنیم.

نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها در حوزه گردشگری بوده است. یعنی اگر بخواهیم به روش کاملا علمی مزیت‌های اقتصادی جغرافیای ایران را تعریف کنیم قطع به یقین حوزه گردشگری یکی از دو یا سه مزیت اصلی ما خواهد بود.

جلیلی با بیان این که مزیت ما در این حوزه در سطح جهان هم کم‌نظیر و بی‌مانند است ادامه داد: در مقابل، ایران حتی در منطقه خاورمیانه هم در حوزه گردشگری نتوانسته جایگاه مناسب و متناسبی با پتانسیل‌های خود به دست بیاورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: من معتقد هستم برای ایجاد تحول در اقتصاد ایران حتما نیاز است تا بخش گردشگری به عنوان بخشی فوق‌العاده مهم تکان بخورد و برای تکان خوردن اقتصاد گردشگری ما باید پیش از هر چیز گردشگری داخلی یا ایرانگردی را میان مردم خود ترویج کنیم.

نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: گستردگی خانه‌های تاریخی در تمام سطح کشور می‌تواند این امکان را پیدا کند که گردشگری داخلی و به عبارتی ایرانگردی ما به تمام مناطق و شهرستان‌های کشور تسری پیدا کند و همه مناطق از این مزیت سرزمینی برخوردار باشند.