گردشگری

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تهیه و تنظیم قانون جامع توسعه صنعت گردشگری خبر داد.

«ولی تیموری» در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا‌ با تاکید بر ضرورت تصویب قانونی جامع برای توسعه صنعت گردشگری ایران با توجه به خلاءهای موجود در بخش قوانین، اظهار کرد:‌ این نیاز همیشه وجود داشته است، چون قوانین و آیین‌نامه‌هایی که تاکنون برای گردشگری تصویب شده “جامع” نبوده، برای همین هم اصناف گردشگری و به طور کل این صنعت مدام با چالش و مشکل رو به رو بوده است.

او ادامه داد:‌ ما قانونی برای توسعه ایرانگردی و جهانگردی داریم که البته جامع نیست، بنابراین تصویب قانونی جامع برای توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از الزامات برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شد.

به گفته‌ی مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، طبق برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده در سال اول اجرای این برنامه، لایحه قانون جامع توسعه صنعت گردشگری را تدوین و برای تصویب در مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

تیموری معتقد است: وجود قانونی که همه ابعاد گردشگری را دربر گیرد، لازمه‌ این صنعت است و یقینا تصویب آن ضعف‌های موجود را پوشش خواهد داد.