نقشه

ارومیه – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از میزبانی ششمین نشست بین الملل راه ابریشم در ارومیه خبر داد.

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جزییات این نشست اظهارداشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و رایزنی های انجام شده با سازمان مرکزی و همچنین شناسایی آثار باقیمانده از معماریهای بناها و کاروانسراهای تاریخی در مسیرهای اصلی و فرعی جاده ابریشم استان به عنوان میزبان ششمین نشست راه ابریشم معرفی شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در این زمینه عنوان کرد: با توجه به درخواست میزبانی جمهوری اسلامی ایران در پنجمین دوره این نشست که در کره جنوبی برگزار شد مقرر شد، ششمین نشست این برنامه در ایران برگزار شود که با برگزاری جلسات متعدد در استان و سازمان مرکزی افتخار میزبانی با استان آذربایجان غربی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی برگزاری این نشست را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: حضور نمایندگان کشورهای عضو برنامه مشترک راه ابریشم در استان آذربایجان غربی فرصت بسیار مغتنمی است که می توان از آن برای رشد و توسعه صنعت گردشگری استان بهره مند شد.

جباری همکاری دستگاههای مختلف را در برگزاری این نشست مهم ازریابی کرد و گفت: استانداری آذربایجان غربی در رأس و همه دستگاههای اجرایی دخیل در امر گردشگری همکاری بسیار خوبی در میزبانی شایسته این نشست با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته و دارند و امیدواریم بتوانیم از فرصت حاصله برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان نیز بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ششمین نشست راه ابریشم با حضور نمایندگان ۳۳ کشور عضو برنامه راه ابریشم از سوم تا ششم اردیبهشت ماه سال جاری در هتل پنج ستاره آنا ارومیه برگزار می شود گفت: برگزاری این همایش زمینه ساز رونق اقتصادی و گردشگری استان خواهد بود.

جباری ادامه داد:با توسعه بخش توریسم جاده ابریشم، گردشگران بسیاری از آسیا و اروپا به كشورمان جذب خواهند شد و لذا ما باید تلاش بیشتری برای فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در حوزه جاده ابریشم و در مسیرهای وی‌ژه استان انجام دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مسیر زمینی جاده ابریشم در استان، عنوان كرد: با سرمایه گذاری در زیرساخت ها و صنایع وابسته به آن، می توان آن را بعنوان یك نماد سنتی گردشگری احیاء و گردشگران بسیاری را به این مناطق جذب کرد.

جباری، اهمیت این نشست را در ابعاد مختلف قابل طرح دانست و گفت: با توجه به حضور ۳۳ كشور در طی چهار روز و برگزاری جلسات مختلف و ارائه موضوعات مختلف فرهنگی، تجاری، گردشگری و سرمایه گذاری می تواند برای شهر ارومیه و استان آثار مثبت و مفید زیادی به همراه داشته باشد.