کبوتران صلح

رئیس پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشجویان مدیریت جهانگردی در روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی به استقبال گردشگران داخلی و خارجی می‌روند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان تهران، دکتر حمید ضرغام با بیان اینکه با گسترش گردشگری در سطح جهانی نقش و اهمیت آن در ایجاد صلح پایدار بین ملت‌ها افزون‌تر می‌شود، گفت: رویدادهای گردشگری به واسطه ایجاد ارتباطات میان فرهنگی امکان درک شباهت‌ها و پذیرش و به رسمیت شناختن تفاوت‌ها میان ملل را فراهم کرده است.

او درباره رویداد ۲۹ فروردین توضیح داد: ۱۸ آوریل و یا ۲۹ فروردین هر سال روز بین‌المللی یادمان‌ها و محوطه‌های تاریخی نامگذاری شده است. هدف از تعیین این روز توجه جهانی به حفظ بناهای تاریخی به عنوان میراث فرهنگی بشری و گرامیداشت تنوع این میراث است. قرار است همزمان با روز جهانی بناها از پوستر همایش گردشگری و صلح در آیینه میراث جهانی رونمایی شود.

وی همچنین از رها کردن کبوترهایی به عنوان نماد صلح در مجموعه جهانی کاخ گلستان خبر داد و گفت: اهدای بروشورهایی به زبان انگلیسی از ۱۹ اثر ثبت شده ایران در فهرست آثار جهانی به گردشگران و با انگیزه تشویق آنها برای دیدن این جاذبه‌ها از دیگر اقداماتی است که توسط دانشجویان گردشگری در روز ۲۹ فروردین انجام می‌شود.

به گفته این استاد دانشگاه، بنری برای کمپین مخالفت با یادگارنویسی روی بناهای تاریخی در این مجموعه نصب می‌شود تا گردشگران نظرات خود را درباره این حرکت فرهنگی که به منظور مقابله با وندالیسم و تخریب میراث فرهنگی صورت گرفته بیان کنند.

ضرغام با بیان اینکه مشارکت و همکاری مراکز علمی با نهادهای اجرایی در صنعت گردشگری موجب سرعت رشد توسعه گردشگری پایدار در کشور خواهد شد بیان کرد: این برنامه با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی تهران و مجموعه جهانی کاخ گلستان برگزار می‌شود.