ایران

شوش – مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور گفت: امنیت یکی از شاخص های مهم گردشگری در عرصه بین الملل است که ایران دارای این شاخص است.

ولی تیموری نیز در حاشیه بازدید از شهرستان شوش به خبرنگار مهر گفت: همکاران ما، نوروز بانان بی نوروز هستند که در قسمت ستاد سفرهای نوروزی در حال خدمت رسانی هستند.

وی بیان کرد: از نزدیک برای چندمین بار از کانون های گردشگری شوش بازدید کردم و آشنا شدم و چیزی که برای من قابل تحسین است همراهی مقامات محلی با مردم بود و باعث شد تمام گردشگران با خاطره خوب و رضایت نسبی بالا شهر را ترک کنند و انتظار می رود در سال آینده دو برابر این مسافران را ببینیم.

تیموری یادآور شد: رضایت بالای گردشگران نوروزی آینده خوبی را برای توسعه منطقه برای ما ترسیم می کند که با حمایت و دلسوزی بیش از پیش مسئولان محلی و همکاری جمعی مردم، می توان به اهداف و آمال مورد نظرمان برسیم. بدون تردید گردشگری داخلی ما مبنای توسعه بین المللی است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور توضیح داد: در بحث بازاریابی گردشگری معتقدیم به ازای هر نفر که از مکانی رضایت داشته باشد می تواند هفت نفر را به آن مقصد هدایت و معرفی کند. کشور ما امن است و با توجه به انواع ناامنی و چالش های منطقه، امنیت یکی از شاخص های مهم گردشگری است که آینده خوبی را برای ما در ابعاد داخلی و بین المللی نوید می دهد.

تیموری گفت: اگر در خدمات و امکاناتمان کاستی باشد ما در اصل به روحیه میزبانی بیشتر اهمیت می دهیم و مردم ممکن است انتظار هتل های لوکس را از ما نداشته باشند اما انتظار همین لبخند خوب را از مردم ما دارند. همین مهمان نوازی که شاخص منطقه است قطعا در جلب رضایت میهمانان موثر خواهد بود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور توضیح داد: منطقه سالیان متوالی درگیر جنگ بوده و بعد از آن درگیر بازسازی شد که سالها با خرابی های جنگ دست و پنجه نرم کرده به همین دلیل قطعا ما نباید انتظار داشته باشیم که همه ظرفیت ها به ظرفیت های بالفعل تبدیل شود و زمان می برد اما همین قدر که شما شور و نشاط اجتماعی را می بینید رضایت بخش است.