گردشگری آبی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت کشور که جهت حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس وارد اهواز شده است شب گذشته در حاشیه بازدید از پروژه های گردشگری ساحل کارون وجود این طرح ها را فرصتی برای ارائه خدمات مناسب به مردم اهواز، گردشگران و ایرانیانی که به عنوان زائر قدمگاه شهدا و مناطق عملیاتی به این استان سفر می کنند، عنوان کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسنا، دکتر نوبخت به همراه استاندار خوزستان طی بازدیدی که بوسیله قایق و برروی رود کارون انجام گرفت از تعدادی از طرح های گردشگری آبی حاشیه کارون بازدید کرد.

وی استفاده شایسته و متناسب از طبیعت و موهبت رودخانه کارون به نفع مردم را ضروری دانست و گفت : اسکله هایی که الان بازدید شد پیام امیدبخشی برای استفاده بهینه از این رودخانه مهم برای مردم و مسئولین فراهم می کند. و آنچه که موردنظر دولت در برنامه ششم بوده ایجاد فرصت های مناسب برای ارائه امکانات فرهنگی و ایجاد فرصت های شغلی از طریق توسعه گردشگری می باشد. اقداماتی که در کناره ی رودخانه بزرگ کارون انجام شده کاملا در راستای سیاست‌های دولت برای توسعه گردشگری است و می تواند نمونه و پایلوتی برای توسعه این امکانات توسط بخش غیردولتی در حاشیه کارون و دیگر رودخانه های دارای ظرفیت گردشگری باشد.

سخنگوی دولت با تقدیر از عملکرد استاندار خوزستان ایجاد این طرح ها را کاری ارزشمند و نمادی دیگر از تکریم مردم توسط دولت خواند و گفت: با ارائه این طرح ها علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی و فضای فرهنگی مناسبی که در اختیار مردم قرار می گیرد این نمادی از سوی اقدامات دولتی است که برای رفاه ، آرامش و برخورداری مردم از مواهب طبیعی تلاش می کند. از این جهت این اقدام استاندار خوزستان برای دولت بسیار ارزشمند است و من به عنوان سخنگوی دولت از ایشان سپاسگزاری می کنم و امیدوارم این نوع فعالیت ها گسترش پیدا کند و بدلیل پیشینه تاریخی و نقش ماندگار استان خوزستان در دوران دفاع مقدس هرکاری که در جهت عمران و آبادی آن برمی آید، باید صورت بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین از نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به استان خوزستان در تنظیم لایحه بودجه امسال خبر داد.

نوبخت در این رابطه افزود: در سفر قبلی خود که به مناسبت بازدید و بررسی اقدامات انجام شده در خصوص طرح 550 هزارهکتاری مقام معظم رهبری صورت گرفت همراه استاندار خوزستان بازدیدی از سطح شهرستان اهواز انجام شد که طی آن استاندار هم برای توسعه استان و هم برای احیا و بهسازی رودخانه کارون ردیف های جداگانه ای در قانون بودجه مطالبه کردند که با رسمی شدن این ردیف ها در بدون تردید این ارقام و ردیف ها سالها در بودجه کشور باقی خواهند ماند و اعتبار خواهند داشت .از این جهت از دکتر مقتدایی که فرزند این استان هستند و مردمان این استان را بخوبی می شناسد و برای رفع مطالبات و خواسته های آنها بسیار پرتلاش فعالند به عنوان مبدع این ردیف ها و از مطالبه درستی که از جانب مردم کرد، قدردانی می کنم.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر هشت پروژه گردشگری در حوزه رودخانه کارون،بهمنشیر و تالاب شادگان اجرای می شود. در مجموع پنج طرح گردشگری در مقطع اهواز تا شهرستان کارون ،یک طرح در جزیره شادمانی آبادان و یک طرح نیز در شهرستان شوشتر توسط دفتر فنی استانداری خوزستان اجرا و در دست تکمیل است و فاز نخست طرح جامع گردشگری تالاب شادگان در روز دوم سال جدید با حضور استاندار خوزستان افتتاح شد.