تعطیلات نوروز

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: در دوره زمانی ۲۸ اسفند ماه سال ۹۴ تا سوم فروردین ماه سال جاری، بیش از چهارده میلیون نفر شب اقامت در کل کشور ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومي ستاد مرکزی خدمات سفر، مرتضی رحمانی گفت: خوشبختانه با تمهیدات و آمادگی هایی که در سال ۹۴ برای ورود به سال ۹۵ داشتیم، توانستیم مقدمات خوبی را برای اقامت و بازدید گردشگران و مسافران در سراسر کشور آماده کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: در همین مدت( ۲۸ اسفندماه ۹۴ تا سوم فروردین) بیش از چهارده میلیون نفر از اماکن تاریخی، موزه ها و جاذبه های گردشگری کشور بازدید کردند که حدود بیست و هشت درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال ۹۴ نشان می دهد.

رحمانی بیان کرد: در این مدت بیش از چهارده هزار مورد بازرسی در بخش های مختلف امدادی و خدماتی کشور و هتل ها و دفاتر خدمات مسافرتی انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از ویژگی های گردشگری کشور، توسعه اقامتگاه های بوم گردی است، چرا که با ایجاد این اقامتگاه ها هم به توسعه فرهنگی، اجتماعی و اشتغال کمک شایانی می شود و هم یک جاذبه بسیار خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد می شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: در شهرهای مختلف کشور به ویژه شهر یزد در سال گذشته شرایط بسیار مناسبی به وجود آمده و اقامتگاه های بوم گردی به یکی از مراکز اصلی اقامتی تبدیل شده است و امیدواریم در سال ۹۵ نیز بتوانیم این موارد افزایش دهیم.