تهران

شیراز – مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری خیمه معرفت ملی با حضور روحانیون آشنا به زبان های خارجی در تخت جمشید برپا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس موسوی ظهر سه شنبه در نشست خبری طرح آرامش بهاری در فارس، گفت: این طراح برای پنجمین سال در فارس از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین در ۴۵۰ بقعه و مکانهای تاریخی و مذهبی اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این طرح با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی به تقویت باورها و اعتقادات دینی، فرهنگی و ترویج سنت های اصیل پرداخته می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس یادآور شد: مراسم تحویل سال نو در شیراز به سنت سالهای گذشته در حرم مطهر سید علاالدین حسین(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس اجرایی می شود.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: همچنین مراسم تحویل سال نو در ۳۰۰ بقعه متبرکه فارس اجرایی می شود.

وی با اشاره طرح آرامش بهاری ادامه داد: در این طرح با استفاده از ۵ هزار نیروی متشکل از خدام و روحانیون اجرایی می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس تاکید کرد: با استفاده از بیش از ۵۰۰ روحانی بومی و غیر بومی این طرح بزرگ اجرایی می شود.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: ۱۱۰ نفر از قم و حوزه علمیه قم و تعدادی از طلاب و روحانیون بومی در این طراح مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه خیمه های معرفت از دیگر برنامه های این سازمان است، گفت: در ۲۵ نقطه استان فارس خیمه ها برپا می شود که برای اولین بار خیمه معرفت ملی در تخت جمشید با استفاده از روحانیون متخصص و آشنا به زبانهای خارجی اجرایی می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همچنان استان فارس در بحث خیرین دارای جایگاه والایی است، گفت: خوشبختانه حرکت های مناسبی در بحث موقوفات اجرایی شده و استقبال خوبی نیز در حال انجام است که در این راستا  میرزا محمد مطیع با ۹۱ سال سن و مرضیه زارع خلیلی با ۳۸ سال پیرترین و جوانترین واقفین استان هستند.