اردبیل

زیرساخت‌های محورهای گردشگری “قینرجه” و “شابیل” شهرستان مشگین‌شهر با هدف ارائه خدمات مناسب به گردشگران با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 50 میلیون ریال تأمین شد.

به گزارش ایسنا، مسئول دفتر فنی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل گفت: دو واحد خدماتی بهداشتی در انتهای پارک ولایت محور “قینرجه” شهرستان مشگین‌شهر و ابتدای جاده “شابیل لاهرود” احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ابراهیم شکری اضافه کرد: با توجه به اهداف سازمان میراث فرهنگی و تأمین زیرساخت محورهای گردشگری “قینرجه” و “شابیل” و ارائه خدمات مناسب به گردشگران در محورهای یادشده نسبت به احداث واحدهای مذکور اقدام شد.

مسئول پروژه تأمین زیرساخت‌های محورهای گردشگری “قینرجه” و “شابیل”، واحدهای خدماتی را شامل سرویس بهداشتی در شش چشمه و یک باب مغازه در حد میانی سرویس‌های زنانه و مردانه عنوان کرد که با نمای الگوگرفته از طرح آلاچیق اجرا شده است.

«ابراهیم شاه‌نظر» با بیان اینکه سازه‌ی بنا به صورت دیوارهای باربر تقویت شده با شناژهای قائم و افقی در جهت تسهیل اجرا و رعایت شرایط محیطی انجام شد، اظهار کرد: عملیات احداث این زیرساخت‌های گردشگری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 50 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به صورت پیمانی تأمین شده است.

برگزاری جلسه کمیته تبلیغات و برنامه‌ریزی سرعین

جلسه کمیته تبلیغات و برنامه‌ریزی ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرعین به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران نوروز ۹۵ برگزار شد.

مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی گردشگری شهرستان سرعین با بیان این مطلب گفت: کمیته تبلیغات و برنامه ریزی ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرعین با حضور فرماندار سرعین به عنوان رئیس ستاد و اعضای کمیته برگزار و تصمیمات و تدابیر لازم در مورد ارائه خدمات مناسب و اطلاع رسانی شایسته به گردشگران گرفته شد.

سید صادق حسینی اضافه کرد: همچنین در این جلسه، شرح وظایف کمیته‌های ستاد تشریح و تغییر و تحولات لازم متناسب با شرایط منطقه و شهرستان صورت گرفت.

وی در ادامه از تشکیل کمیته استقبال جهت استقبال از مسافران و گردشگران و کمیته اموزش و تحقیقات در این شهرستان به پیشنهاد اعضای ستاد خبر داد.

عاطف ناصری فرماندار شهرستان سرعین نیز ضمن تاکید بر برنامه ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران در تعطیلات ایام نوروز، بر آمادگی حداکثری تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان جهت ارائه خدمات مناسب به گردشگران تاکید و اظهار کرد: بروشور ها و نقشه‌های گردشگری مشترک از سوی میراث فرهنگی، شهرداری، انجمن آب‌های گرم و معدنی و اصناف برای ارائه به گردشگران چاپ و توزیع شود.