مسعود سلطانی‌فر

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: از آنجا که تعداد قابل توجهی از هتل‌های کشورمان با استانداردهای موجود هماهنگی ندارند، ما باید نرخ گذاری اتاق‌ها را انجام دهیم.

مسعود سلطانی‌فر درباره اینکه هتلداران به دخالت معاونت گردشگری در نرخ گذاری اتاق معترض هستند درحالی که طبق آیین نامه تاسیسات گردشگری هتل‌های استاندارد از نرخ گذاری معاف شده‌اند، به خبرنگار مهر توضیح داد: الان هنوز حق با سازمان میراث فرهنگی است و اختلافی بین معاونت گردشگری و هتلداران نیست. چون معاونت گردشگری که مشکل شخصی ندارد.

سلطانی‌فر ادامه داد: ما ضوابط و در نهایت رضایت مردم را دنبال می‌کنیم. اگر مطمئن شویم که آزادسازی نرخ‌ها باعث تعدیل منفی می‌شود و نه تعدیل مثبت این کار را انجام می‌دهیم. چون هر چیزی را که آزادسازی کردند، بلافاصله گران شد. ما حاضر نیستیم که در حق مردم اجحاف کنیم.

وی افزود: تا زمانی که شرایط فراهم نشود، نرخ گذاری باید توسط سازمان انجام شود. استدلال‌های قوی در این زمینه داریم. مجموعه هتلداران نیز اکنون تمکین کرده‌اند و مشکلی ندارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تأکید کرد: فکر می‌کنیم با توجه به امتیازات خوبی که گرفته‌ایم مانند دریافت حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و معافیت صدر درصدی مالیاتی، انقلاب در حوزه گردشگری آغاز شده است و این مسائل برای هتل‌ها مهم است نه اینکه ما نرخ را آزاد کنیم و فردایش آنها اتاق شبی ۴۰۰ هزار تومان را به ۵۵۰ هزار تومان برسانند.