۵ فروند بالگرد طبق تفاهمنامه‌ای بین دو شرکت گردشگری و خدمات پروازی به صنعت گردشگری کشور برای انجام سفرهای هوایی اختصاص می‌یابد.

بالگرد

حسن یوسف، معاون عملیات شرکت خدمات پروازی یکی از این شرکت‌ها به خبرنگار مهر گفت: یک تفاهمنامه بین این شرکت و یکی از موسسات گردشگری و آموزشی بسته شده است که براساس آن  از اول اسفند ماه ۵ فروند هلی کوپتر برای حوزه گردشگری اختصاص پیدا کرده است.

وی گفت: شرکت ما از ده سال پیش در حوزه پروازهای شخصی و غیرنظامی و در حیطه دریایی و خشکی خدمات پروازی می‌دهد. پروازهای ما عمدتا اورژانس،VIP  و پرواز روی سکوهای نفتی بوده است و توانسته ایم با استفاده از هلی کوپترهای غربی و شرقی این کار را انجام دهیم. ثمره آن هم ۱۵۰۰ ساعت پرواز بدون سانحه بوده است.

این خلبان با اعلام اینکه خدمات پروازی برای حوزه شمال کشور و کویر انجام می شود ادامه داد: در نشستی که با این موسسه گردشگری داشتیم به این نتیجه رسیدیم که حوزه  گردشگری ما در زمینه بال گردی بسیار ضعیف است و ما گردشگرانی داریم که برای رسیدن شان به مقصد، زمان و مسیر بسیار مهم است بنابراین می خواهند که از بالگرد استفاده کنند.

وی افزود: در این تفاهمنامه تعهد دادیم که همه خدمات بالگردی برای توریست‌ها را در کشور برای اولین‌بار انجام دهیم این کار از اول اسفند ماه به مدت یک سال انجام می‌شود و ۵ فروند هلی کوپتر برای جابه جایی نفرات، هل اسکی، تیم چتربازی در ارتفاعات، پروازهای نمایشی در سطح خشکی و دریا اختصاص می‌یابد.