سردار فضلی

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امضای تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان اردویی بسیج مستضعفین و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی باعث تعامل بیشتر در جهت میزبانی از زائران خارجی راهیان نور در هفت استان کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا،سردار علی فضلی در جلسه امضای تفاهم‌نامه مشترک میان بسیج و سازمان میراث فرهنگی در ساختمان حج و زیارت گفت: امضای این تفاهم‌نامه ما را برای همکاری جامع و موثرتر در حوزه گردشگری دفاع مقدس سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: ارزش و اهمیت دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که دفاع مقدس تنها قطعه‌ای است که بیشترین عمل به قرآن در آن اتفاق افتاده است.

سردار فضلی با بیان اینکه دفاع‌مقدس حاصل مجاهدت‌های رزمندگان اسلام بوده است، تاکید کرد: پرداختن به سیره و زندگی شهدا درشرایطی که هجمه سنگین فرهنگی به این مردم تحمیل شده است یکی از راهکارهای مقابله با جنگ نرم است که باید روز به روز تقویت شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضفعین در ادامه با اشاره به زندگی شهید “عباس بابایی” گفت: شهید بابایی در سال 66 به همراه خانواده قصد سفر به خانه خدا را داشت اما تکلیف دینی اش باعث شد که خانواده‌اش را در این سفر همراهی نکند و در جبهه حق علیه باطل حضور پیدا کند؛ زیرا معتقد بود جبهه‌های جنگ به او نیاز جدی تری دارند و سرانجام روز عید قربان در مسیر بازگشت از عراق به ایران، به شهادت رسید.

سردار فضلی تاکید کرد: راهیان نور یک حج بصیرتی است و مناطق عملیاتی دفاع مقدس هرساله میزبان بیش از پنج میلیون زائر راهیان نور است که نیاز است زیرساخت‌ها در این حوزه تقویت شود تا جوابگوی جمعیت زائران باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم همکاری و تعامل سازمان اردویی راهیان نور بسیج و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی روز به روز نظامندتر و هدفمندتر شود و قطعا امضای این تفاهم‌نامه باعث تعامل و برنامه‌ریزی دقیق در جهت میزبانی از زائران خارجی راهیان نور در هفت استان کشور خواهد شد.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز در این جلسه گفت:چهارچوب‌های همکاری‌های موثر و بسترساز در این تفاهم‌نامه مشترک ذکر شده است و امیدوارم در جهت توسعه و تحقق سیاست‌های کلان کشور قدم‌های خوبی برداریم.