همایش

دبیر نخستین همایش میراث فرهنگی دفاع مقدس از تاسیس پایگاه پژوهشی دفاع مقدس در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش که با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس روز هفتم دی ماه در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار شد، سعید بکتاش دبیر این همایش گفت :دفاع مقدس بخش مهمی از هویت ملی مردم ایران است که نگاه مسئولان به آن باید از منظری به مراتب فراتر از یک جنگ باشد و به آن اهمیت داده شود.

او تصریح کرد: کوتاهی در فرهنگ سازی این حماسه پر افتخار و انتقال حماسه ماندگار به نسلهای آینده گناهی نابخشودنی و ستمی ناجوانمردانه برشهیدان گلگون کفن ایران و آیندگان است. مهمترین راهکاری که می‌تواند این حماسه ماندگار را مانند میراثی گرانبها به نسل‌های بعدی برساند ثبت، ضبط و انتشار ارزش‌های دفاع مقدس به اشکال مختلف است بر همین اساس پایگاه پژوهشی دفاع مقدس با تصویب هیات امنای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و با تکیه بر مجموعه تجربیات، آثار و ارزشهای دفاع مقدس در پژوهشگاه و با هدف پاسخگویی به نیازهای پژوهشی کشور در زمینه دستاوردهای آینده نگار راهبردی عصر دفاع مقدس تشکیل شد.

او با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: این همایش با هدف ترویج فرهنگ مقاومت می‌تواند چشم اندازی آینده نگار از میراث، پیشرفت، شناخت فرهنگ اسلامی – ایرانی در پاسداشت هویت اصیل جامعه ایرانی به نسل های پس از خویش ارائه کند.

بکتاش ضرورت نشر معارف و جلوه های ایثاردردفاع مقدس، ضرورت ثبت دانش انباشت شده در دوران دفاع مقدس و ضرورت انتقال دانش، تجربیات، دستاوردها به نسل جوان جامعه و بکارگیری این تجارب در مدیریت جهادی کشور را از جمله اهداف این همایش اعلام کرد.