آمریکا

آمارها نشان می‌دهد، در حالی که سود گردشگری بین‌المللی آمریکا نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده‌، سفر مردم این کشور به نقاط دیگر دنیا با افزایش همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، جدیدترین آمارها از دپارتمان بازرگانی آمریکا نشان حاکیست، درآمد صنعت گردشگری این کشور از مسافران خارجی از ژانویه یا اکتبر سال جاری میلادی شاهد کاهشی یک درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال 2014 بوده است.

این در حالی است که آمریکایی‌ها در 10 ماه نخست سال 2015 حدود 130 میلیارد دلار برای سفر به کشورهای دیگر هزینه کردند و این رقم هفت درصد از آمار سال گذشته بیشتر بوده است.

براساس این گزارش‌، گردشگران خارجی طی ماه اکتبر 18 میلیارد و 200 میلیون دلار در آمریکا هزینه کرده‌اند و این رقم نسبت به همین ماه در سال 2014 شاهد کاهشی یک درصدی بوده است. اکتبر هفتمین ماه سال جاری میلادی بوده که سود گردشگری آمریکا نسبت به سال 2014 تنزل کرده است.

مسافران بین‌المللی در ماه اکتبر 11 میلیارد و 100 میلیون دلار در آمریکا برای خرید کالا و خدمات صرف کرده‌اند که این مبلغ در سال گذشته حدود یک درصد بیشتر بوده است. این بخش‌ها شامل هزینه غذا، تفریحات‌، حمل و نقل‌، سوغاتی و بار می‌شود.

به گزارش توربو نیوز‌، با این وجود آمار مربوط به سفرهای تحصیلی‌، پزشکی و کاری به آمریکا شاهد رشدی 10 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است و مسافرانی که با این اهداف به آمریکا سفر کردند، سه میلیارد و 900 میلیون دلار در ماه اکتبر خرج کرده‌اند.