اربعین

رایزن فرهنگی کشورمان در عراق، با انتشار پیامی، از برگزارکنندگان ایرانی و عراقی اجتماع ده‌ها میلیونی اربعین حسینی و همچنین از حسن رفتار زائران و عزاداران این اجتماع، تقدیر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری ایسنا، در متن پیام حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق و مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین جمهوری اسلامی ایران، آمده است:

«یک بار دیگر لطف الهی شامل حال ملت ایران و عراق و تمام مسلمانان آزاده جهان گردید تا در اربعین سرور آزادگان گردهم آییم و به یاد خاندان اهل بیت علیهم السلام، نوحه‌سرایی کنیم و خود را در جمع زائرین آن حضرت قرار دهیم.

اربعین امسال، اربعین معنوی و فرهنگی بود و زوار محترم در رعایت فرهنگ و احترام متقابل، بهره‌برداری معنوی و اقامه نمازهای جماعت و جلسات سخنرانی و روضه‌خوانی، اهتمام بیشتری نسبت به سال‌های گذشته داشتند.

بنابراین بر خود لازم می‌دانم از تمام فعالان فرهنگی، از مؤسسات، نهادها، هیأت‌ها، گروه‌های مختلف فرهنگی که با انضباط کامل و رعایت دقیق، تدبیر حکیمانه رهبر سرافراز و فرزانه انقلاب اسلامی را رعایت کردند و با احترام به میزبانان باسخاوت عراقی، وظیفه میهمانی را کامل کردند، تشکر کنم.

و همچنین از دولت و ملت و همکاران فرهنگی عراق در فراهم‌سازی بسترهای لازم برای بهره‌برداری معنوی از این مراسم الهی که حق میزبانی را بهتر از هر سال ادا نمودند، قدردانی نمایم.

آرزو می‌کنم که اصحاب فرهنگ و نخبگان روز به روز در خدمتگزاری به آرمان‌های دین مبین اسلام موفق‌تر و سرافرازتر باشند.»