مرتضی رحمانی

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد: با توجه به نگاه مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلی در برنامه ششم و یک بند مستقل با هدف گذاری کمی برای پنج برابر شدن ایران گردان خارجی باید بکوشیم روند اخیر افزایش گردشگر در کشور موقتی نباشد و به عنوان فرایندی مستمر ، نهادینه شود.

مرتضی رحمانی، در بازدید از غرفه جام جم در نمایشگاه مطبوعات امسال در گفتگو با خبرنگار جام جم اعلام کرد : پس از ابلاغ دستور العمل بوم گردی و فعال کردن دفاتر طبیعت گردی با صندوق کارآفرینی امید توافقی داشتیم و تا امروز 150 طرح را در کل کشور به ارزش 13 میلیارد و 500 میلیون تومان برای توسعه فعالیت های بوم گردی و طبیعت گردی جذب کردیم .

این مقام مسئول توضیح داد : این سرمایه صرف توسعه زیرساخت های لازم برای حوزه گردشگری ، ارائه خدمت و آموزش در زمینه بوم گردی و طبیعت گردی می شود.

وی اظهار کرد : بر اساس سیاست های ابلاغی رهبری شمار ایران گردان باید 5 برابر شود و ما این هدف را با تمام توان دنبال می کنیم.

به گفته رحمانی در دولت یازدهم، با بهبود شرایط ایران در فضای بین المللی ، شمار گردشگران در کشورمان افزایشی چشمگیر داشته است اما هدف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که فرایند افزایش گردشگر مستمر شود و موقتی نباشد.