بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان گردشگرپذیر بویراحمد کافی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری در دیدار با فرماندار شهرستان بویراحمد افزود: شهرستان بویراحمد به مرکزیت یاسوج گردشگرپذیرترین شهرستان این استان است اما فاقد زیرساخت‌های مناسب گردشگری است.

وی بیان کرد: در فصل بهار و تابستان شاهد حضور هزاران نفر گردشگر داخلی و خارجی به این شهرستان هستیم اما همچنان ضعف‌هایی برای خدمات دهی وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون شاهد تاثیر مثبت حضور گردشگران بر اقتصاد شهر نبوده‌ایم و این در حالی است که در اماکن برون‌شهری با ایجاد زیرساخت‌ها وضعیت خوبی از لحاظ درآمد داشته‌ایم.

باقری پارک اسکان را یکی از کمبودهای شهر یاسوج عنوان و اظهار کرد: پارک فعلی اسکان مسافران در شهر امکانات زیادی ندارد و تنها مسافران برای خواب از فضای سبز آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در پارک اسکان باید امکاناتی از جمله نانوایی، فروشگاه مواد غذایی، سرویس بهداشتی و آبخوری مناسب وجود داشته باشد تا از حضور گردشگران تنها زباله نصیب این شهر نشود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از فرماندار شهرستان بویراحمد خواست در زمینه توسعه زیرساختهای گردشگری و حفظ و نگهداری آثار تاریخی یاری گر میراث فرهنگی باشد.