استان اردبیل

معاون گردشگری استان اردبیل از اعطای 10میلیارد ریال تسهیلات به دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه طبیعت‌گردی و اقامتگا‌ه‌های بوم‌گردی خبر داد.

به گزارش ایسنا، قادر تقی‌زاده با اشاره به پیگیری‌های معاونت گردشگری این اداره کل در راستای تفاهم‌نامه دفتر هماهنگی و توافق‌های ملی گردشگری معاونت گردشگری سازمان با بانک عامل، گفت: 10 میلیارد ریال تسهیلات به دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه طبیعت گردی و اقامتگاه‌های بوم گردی از سوی این بانک به متقاضیان پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه سود تسهیلات ارائه شده 4 درصد خواهد بود، افزود: تسهیلات یاد شده در مدت زمان پنج سال، طی 54 قسط با احتساب 6 ماه تنفس از زمان اعطای تسهیلات به طور کل در طول 60 ماه پرداخت خواهد شد.

وی سقف تسهیلات ارائه شده برای هر طرح یا دفاتر خدمات مسافرتی را یک میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: پرداخت ماهانه اقساط در صورت پرداخت یک میلیارد ریال از سوی بهره‌بردارن و مدیران عامل تأسیسات گردشگری مذکور ماهانه در حدود 20 میلیون ریال خواهد بود.

تقی‌زاده در مورد فرآیند اعطای تسهیلات به تأسیسات گردشگری گفت: متقاضیان باید فرم‌های تهیه شده از سوی بانک مربوطه را تکمیل و به همراه طرح توجیهی به این اداره کل ارائه کنند. اداره کل نیز پس از تکمیل مدارک و بررسی کارشناسی و اخذ فرم‌ها و طرح‌های رسیده موارد را به دفتر هماهنگی و توافق‌های ملی معاونت گردشگری سازمان ارسال کرده که پس از تصویب کلیات طرح، به شعبات استانی بانک کارآفرین جهت اجرا ارسال می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، تاکنون از بین پروژه‌های ارسالی، طرح‌های دو دفتر خدمات مسافرتی که در حوزه طبیعت گردی فعال بودند و طرح اقامتگاه بوم‌گردی «ملک سوئی» مشگین شهر با مجموع دو میلیارد و 400 میلیون ریال تصویب شده که این طرح‌ها برای پرداخت در اختیار بانک‌های عامل و شعبات شهرستانی قرار گرفته است.

معاون گردشگری استان گفت: در حال حاضر پیگیری‌های لازم در رابطه با تکمیل پرونده و بررسی کارشناسی طرح‌ها برای اعطای تسهیلات به سایر طرح‌ها در حال انجام است.